#2 af trisam (slettet)
Hvad skal jeg vælge? (fitness hold imorgen)
Du læser en tråd i debat > motiontrisam (slettet)
Eller
Vil det være bedst at droppe træningen imorgen?
Fredag bliver 100 % hviledag.
Lørdag lang gåtur
Søndag gå eller lille løbetur.
Fredag bliver 100 % hviledag.
Lørdag lang gåtur
Søndag gå eller lille løbetur.
12 år21. november 2012 kl. 22:35
fedania
re: Eller
Eftersom du i går ikke lavede noget særlig styrketræning, så er det for mig at se lige meget hvilket hold du vælger i dag, af de 2 du har foreslået.
12 år22. november 2012 kl. 06:49
trisam (slettet)
fedina
Jeg har forslået 3..
Det er ikke styrketræning jeg tænker på, det er belastningen på mine knæ og lyske og derfor spørger jeg om råd til hvad der ville være bedst..
Det er ikke styrketræning jeg tænker på, det er belastningen på mine knæ og lyske og derfor spørger jeg om råd til hvad der ville være bedst..
12 år22. november 2012 kl. 08:43
fedania
re: fedina
Hvis du kan mærke, at du har noget der minder om overbelastningssmerter, så skal du holde pause. Og så taler vi ikke en dag, men 1-2 uger, mindst.
Hvis du ikke har smerter endnu, men er bange for at komme til at overanstrenge, så er der i mine øjne ikke nok information i dine holdbeskrivelser til at vurdere, om de vil belaste knæ og lyske i en sådan grad, at du bliver overbelastet af det. Det afhænger af intensitet (vægt) og repitationer, samt præcist hvilke øvelser du udfører. Du nævner step som opvarmning - jeg antager, at det er fordi du mener, at den belaster knæ meget? Hvis du træder korrekt op og ned af stepbænken, så er belastningen på knæ stort set ikke-eksisterende ved step.
Mit bedste råd: Lad være med at bruge "frygt for overanstrengning" som påskud for at skippe en træning. Mød op, og hvis du undervejs føler, at noget belaster for meget, så hold pause til den/de øvelser og lav resten som normalt.
Hvis du ikke har smerter endnu, men er bange for at komme til at overanstrenge, så er der i mine øjne ikke nok information i dine holdbeskrivelser til at vurdere, om de vil belaste knæ og lyske i en sådan grad, at du bliver overbelastet af det. Det afhænger af intensitet (vægt) og repitationer, samt præcist hvilke øvelser du udfører. Du nævner step som opvarmning - jeg antager, at det er fordi du mener, at den belaster knæ meget? Hvis du træder korrekt op og ned af stepbænken, så er belastningen på knæ stort set ikke-eksisterende ved step.
Mit bedste råd: Lad være med at bruge "frygt for overanstrengning" som påskud for at skippe en træning. Mød op, og hvis du undervejs føler, at noget belaster for meget, så hold pause til den/de øvelser og lav resten som normalt.
12 år22. november 2012 kl. 08:56
Mandag og idag har jeg været til håndbold træning.
Igår var jeg 10 min på Cross trainer og interval løb i 30 min.
Skal jeg vælge boksetræning, stram op ( 10 min opvarmning med step og træning med vægte for hele kroppen) eller mave, balle lår ( kender ikke opvarmningen, men her efter fokus på de 3 områder) imorgen?
Jeg har lidt problemer med knæ og lyske og vil helst ikke overanstrenge dem.
Hjælp hvad vil være bedst?