Hængemave

Du læser en tråd i debat > motion

Hængemave
Jeg har siden april tabt 7 kg. fra 62 til 55 kg. og det meste er røget fra maven. Jeg forsøger hver morgen at lave 30 mavebøjninger, 30 rygbøjninger og 10 armbøjninger + nogle runder af yoga øvelsen solhilsnen. Derudover går jeg til yoga en gang om ugen og forsøger at få løbet lidt en gang imellem.

Alligevel hænger min mave bare slapt ned, især når jeg står på alle 4 ( ja,ja jeg ved godt at jeg ikke står sådan hele tiden) Jeg kunne bare så godt tænkte mig en flot stram mave, især nu hvor den ikke er tyk længere. Så hvis der er nogle er jer der har nogle gode råd til at få strammet maven op, er de meget velkomne.
12 år18. oktober 2012 kl. 09:49
re: Hængemave
Hvad er det for mavebøjninger du laver, og har du evt. en lille træningsbold (også kaldet rodondobold) til rådighed?

Så har jeg nemlig måske et par øvelser du kan have gavn af :)
12 år18. oktober 2012 kl. 09:59
prøv en hulahopring.
jeg er glad for min.
12 år18. oktober 2012 kl. 13:20
jeg laver dem bare på gulvet med benere hævede i forskellige højder. Har faktisk en bold men kæresten lukkede luft ud af den da jeg sjældent brugte den og han synes den fyldte.. Vil dog meget gerne høre dine øvelser Fedania.

Biologi c, Jeg er ikke så god til det hullahop... Ville være fedt med nogle øvelser der ikke kræver redskaber. har dog en træningsmåtte til gulvet :-)
12 år19. oktober 2012 kl. 09:16
Jeg tænker på en lille træningsbold, sådan en på ca. 20cm i diameter vil jeg tro. Ikke en stor en på 55-75 cm diameter (som ganske rigtigt godt kan fylde lidt når den er pustet op).

Forslag til øvelser med den lille rodondobold:
iform.dk

Den ser legende let ud, men hvis man finder den helt rigtige balance mellem ikke at sidde for meget op, men heller ikke læne sig for langt tilbage, så er den både let og hård på samme tid. Hvis dine mavemuskler er ude af form (som mine var) så kan det faktisk være rigeligt svært bare at sidde og læne sig tilbage - de første par gange kunne jeg se (og mærke!) mine mavemuskler hoppe og danse så snart jeg lænede mig ind i startpositionen :)

Hvor synlige mine mavemuskler bliver af øvelserne kan jeg desværre ikke svare på endnu - der er stadig ret meget for meget fedt på maven til at musklerne kan være synlige. Men jeg kan mærke, at de virker, og det er vel det vigtigste? :)
12 år19. oktober 2012 kl. 11:24
Hov - jeg glemte helt (et forældet link til denintelligentekrop.dk er blevet fjernet)

:)
12 år19. oktober 2012 kl. 11:27
Åh Fedania. Det var da en super interessant artikel (den sidste) :) det må jeg lige have testet :)

Fred78 Jeg har tabt 50 kilo, så har lidt svært ved at relatere til din (lillebitte) hængemave ;) men må jeg foreslå Zumba :)
12 år19. oktober 2012 kl. 11:53
Tusind tak fedania, jeg vi se om jeg kan skaffe sådan en bold. Den er jo lidt nemmere at stuve af vejen en den store jeg har liggende.

Vejle, ved godt at mit slappe maveskind er peanuts ved siden af det hos jer der har tabt en hel menneskevægt. Det er bare så flot gået og jeg er så imponeret af at du har været i stand til det. Mit maveskins tilstand stammer til dels også fra før jeg tabte mig hvor jeg var gravid fra fertilitetbehandlingen og samtidig var blevet meget syg af hormonbehandlingen. Jeg var indlagt i 10 dage med en mave på størelse med en der var gravid i 8. måned og fik tappet 8 l. væske fra bughulen. Tror ikke huden rigtigt kunne følge med, for siden vægttabet har den bare været sådan slap idet. Graviditeten blev desværre heller ikke til noget...

Jeg er på SU så har desværre ikke råd til at gå til mere end det yoga jeg hat tilmeldt mig gennem FOF og har sure underboere og et knirkende gulv, så det går heller ikke herhjemme. Men når jeg er færdig med uddannelsen tror jeg at jeg vil kaste mig ud i det zumba, elsker bare at danse :-)
12 år19. oktober 2012 kl. 13:07
Jeg kan virkelig anbefale den lille bold. Som bonus, så har dit lokale bibliotek med garanti en masse træningsDVD'er (med EFFEKT) hvor træningen ikke larmer og generer underboer.

Jeg gik til det sidste år i idrætsforeningen, og ind i mellem når en øvelse blev præsenteret så stod man fjoget og tænkte "Var det ikke meningen vi skulle strammes op??" - og 2 minutter senere, midt i øvelsen, skiftede tanken til "aaaav, fuck den her øvelse ta'r fat alle de rigtige steder, av av muskel-av"
12 år19. oktober 2012 kl. 14:11
En af de ting, man skal være opmærksom på, når man træner mave, er at det er de nedre mavemuskler man får fat på til sidst. Er man slank, kan man endda risikere en periode, hvor maven ser lidt tykkere ud, fordi de øvre muskler strammes, og dermed ser de nedre kraftigere ud:
Du skal endelig huske at træne de skrå mavemuskler også.
OG du skal have ryggen med!
En dårlig holdning, får også maven til at se mere træls ud.
Prøv selv foran spejlet.... Stå med siden til, og fald sammen.
Ret dig derefter op, og vupti, du ser faktisk slankere ud, og maven er mere "på plads" ;)
12 år2. november 2012 kl. 19:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });