#1 af Carina40 (slettet)
Kcal. på MadITal vs. Endomondo
Du læser en tråd i debat > motionCarina40 (slettet)
Kcal. på MadITal vs. Endomondo
Hej :) Har lige været ude og motioner lidt i frokostpausen. Via Endomondo har jeg gået 1,14 km på 13 min. og forbrændt kcal. 74. Når jeg taster ind her på siden giver det kun 47 kcal. ? Hvad kan jeg regne med ??
12 år24. september 2012 kl. 12:43
fedania
re: Kcal. på MadITal vs. Endomondo
Må man være så fræk at spørge, hvad din vægt er (da det har betydning for hvor meget du har forbrændt)? :)
12 år24. september 2012 kl. 12:54
Wolfgirl (slettet)
Jeg ville regne med madital.
12 år25. september 2012 kl. 16:08
JK91
Jeg bruger også Endomondo en hel del og for mig passer den faktisk ret godt. Jeg har haft mit pulsur på, mens jeg brugte Endomondo - og Endomondo sagde kun ca 10-20 kcal mere forbrændt end mit pulsur, så jeg stoler ret godt på det.
Husk dog, at din vægt og højde skal stå rigtigt inde i programmet :)
Husk dog, at din vægt og højde skal stå rigtigt inde i programmet :)
12 år17. november 2012 kl. 10:40
Ywon (slettet)
Et af programmerne har tydeligvis byttet om på de tallene 4 og 7, og det må altså ikke ske! På den anden side må vi nok gå udfra at det er et enestående (el. sjældent) tilfælde, som i modsat fald vil blive rettet meget hurtigt. Begge websites er jo ret afhængige af, at deres programmer fungerer.
Jeg foreslår at lave en Google søgning med ordene: "Fejl i Endomondo's kcal forbrænding udregnings-program". Gentag derefter søgningen, denne gang på Madital.dk i stedet for Endomondo.
Udover dette kan jeg kun komme i tanker om de samme ting, som de andre allerede har nævnt (såsom at checke at alting er anført korrekt i programmet, osv.), og det er umuligt for nogen af os at gisne om hvilket tal er mest sandsynligt korrekt, fordi vi ikke kender dine detaljer omkr. vægt, højde, konditions-niveau, osv.
Da du ikke skrev tilbage efter dit OP, antager jeg at du fandt svaret på problemet før det blev nødvendigt at følge op på det, der blev skrevet her. Og det er jo en god ting.
Jeg vil nu fortrøstningsfuldt gå udfra at Madital.dk's og Endomondo's programmer (igen) fungerer som de skal, men efterlader ovenstående for det tilfælde at medlemmer i fremtiden oplever det samme som beskrevet, og kigger forbi efter en forklaring. :)
Jeg foreslår at lave en Google søgning med ordene: "Fejl i Endomondo's kcal forbrænding udregnings-program". Gentag derefter søgningen, denne gang på Madital.dk i stedet for Endomondo.
Udover dette kan jeg kun komme i tanker om de samme ting, som de andre allerede har nævnt (såsom at checke at alting er anført korrekt i programmet, osv.), og det er umuligt for nogen af os at gisne om hvilket tal er mest sandsynligt korrekt, fordi vi ikke kender dine detaljer omkr. vægt, højde, konditions-niveau, osv.
Da du ikke skrev tilbage efter dit OP, antager jeg at du fandt svaret på problemet før det blev nødvendigt at følge op på det, der blev skrevet her. Og det er jo en god ting.
Jeg vil nu fortrøstningsfuldt gå udfra at Madital.dk's og Endomondo's programmer (igen) fungerer som de skal, men efterlader ovenstående for det tilfælde at medlemmer i fremtiden oplever det samme som beskrevet, og kigger forbi efter en forklaring. :)
11 år7. januar 2013 kl. 20:06