Indtastning af motion

Du læser en tråd i debat > motion

Indtastning af motion
Hej, jeg ved godt der nok er blevet spurgt om dette før men kan ikke lige finde et præcis svar på mit spørsgmål så håber i bære over med mig.

Mine spørgsmål er:

1. Skal der udfyldes noget under motion? altså påvirker det vægttabet at man ligger sin aktiviter ind? og i så fald hvordan påvirker det ens "tilladte kcal"

2. Hvis man udfylder "motion" skal man udfylde alle 24 timer under motion hver dag så?

Håber nogle er søde at hjælpe mig med at forstår det helt rigtigt så jeg får det bedste og mest rigtige ud af denne fantastiske side :)
12 år5. september 2012 kl. 21:18
re: Indtastning af motion
Hvis du taster det ind på din profil, så vil det blive delt ud over ugens 7 dage. Hvis du eksempelvis skriver motion ind svarende til 700 kcal om ugen, så vil dit "tilladte kcal" pr. dag stige med 100 kcal. I mine øjne er ulempen ved at gøre det på den her måde, at du vil have et "kunstigt" højt tilladt kcal de dage hvor du ikke træner, og et for lavt tilladt kcal de dage du træner.

Hvis du istedet vælgr at skrive det ind under "motion" de dage hvor du træner, så nøjes du med at skrive de timer ind du har trænet, når du har trænet. Ud fra dit aktivitetsniveau på din profil, vil døgnets resterende timer blive beregnet. Så hvis du træner 0 timer, så vil den beregne 24 timer, og hvis du træner 2 timer, så vil den beregne 22 timer ud over de 2 timers træning.

Håber det giver mening - ellers spørger du bare igen. Og velkommen til :)
12 år6. september 2012 kl. 06:48
Tak for svar,

Det giver nogenlunde mening. Men skal jeg under motion udfylde for 24 timer? altså fx jeg spiser 1 time om dagen. sover 8 timer gør hus rent 30 min er på arbejde 8 timer osv. eller skal jeg kun taste ind når jeg har været fysisk aktiv. fx været i træningscenteret eller løbet end tur osv.

Syntes det er lidt svært at finde ud af hvordan det skal udfyldes. og vil jo gerne have de mest rigtigte tal frem :)
12 år6. september 2012 kl. 07:16
Det er nok, at du taster det ind, som ligger ud over dit "normale" energiforbrug.

Jeg har fx. sat mit aktivitetsniveau til 1,3 og taster så det motion ind, jeg har lavet - fx. 1 times Zumba om mandagen. At jeg står op i løbet af dagen på arbejde, og ind i mellem støvsuger, gør rent og laver mad - det ta'r jeg ikke med. For det er jo allerede med i min "basisudregning" ud fra aktivitetsniveauet.

Du kan eventuelt indtaste alt hvad du laver i 3 dage (altså fuldstændig minutiøs nedfældning af 72 timer i dit liv) for at være sikker på, at du sætter dit aktivitetsniveau rigtigt. Men det er ikke nogen nødvendighed :)
12 år6. september 2012 kl. 08:53
Oki super.. Så forstår jeg det meget bedre... Så sætter jeg bare mit aktivitets niveau/arbejde ind under min profil også under motion taster jeg kun min motion ind :)
12 år6. september 2012 kl. 10:36
Jep, lige præcis :)
12 år6. september 2012 kl. 10:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });