Zumba

Du læser en tråd i debat > motion

Zumba
Jeg er helt nybegynder her, så jeg skal lige have placeret min motion rigtigt :-) så håber, nogen kan guide mig lidt?

Jeg er afsted 3 timer om ugen til hhv. zumba øvet, zumba toning og ballroom fitness, men ingen af delene kan jeg finde på motionslisten.
Mon jeg bør vælge aerobic high impact/gymnastik ved zumba?
Og måske dans ved ballroom fitness?

På forhånd tusind tak, hvis nogen kan hjælpe mig lidt på vej.
12 år23. august 2012 kl. 15:40
re: Zumba
Jeg tror du selv skal vurderer hvor udfordret du er ved de forskellige aktiviteter, og hvor høj insitviteten er.

Er det begynderhold ?så ville jeg vælge low impact. Og ja dans kan jo være mange forskellige ting, igen hvor høj er intensiteten ? Hvis du eks. mener at du får lige meget ud af ballroom fitness som zumba, så ville jeg sætte begge under low impact eller high impact hvis du er meget udfordret.

Ved ikke om det overhoved hjælper dig ;=)

Mvh

12 år7. september 2012 kl. 15:21
Jeg skriver zumba som dans, generel.. Zumba er jo forskellige dansearter blandet:-)
12 år9. september 2012 kl. 09:52
Jeg skriver zumba på som 'dans, hurtigt'. Fordi man forbrænder nok jævnt flere kalorier hvis man giver den gas(og det gør jeg altid) end 'dans, generelt'. Men jeg tror at zumba er en ting hvor det er meget individuelt hvor meget man forbrænder, fordi folks niveau er så forskellige og man selv styrer meget hvor meget energi der lægges i bevægelserne. Nogle påstår jo at man kan forbrænder op i mod 500 kalorier på en zumbatime, det tror jeg er lidt for højt sat, medmindre man er meget inkarneret zumbadanser og går mere til den end os andre dødelige formår.
12 år9. september 2012 kl. 10:09
Jeg vil hverken påstå, at jeg er inkarneret Zumbadanser, eller giver den mere gas end gennemsnittet - men i mandags, til sæsonens første Zumbatime, forbrændte jeg 582 kcal på 56 minutter, hvoraf de 10 minutter var gåtur derover, hvor jeg normalt går med 6,4 km/t.
10 minutters gang med 6,4 km/t afregnes her på siden til 52 kcal, hvilket giver 526 kcal på 45 minutters Zumba, hvilket svarer til ca. 700 kcal/time for mit vedkommende.

Men hvor meget man forbrænder afhænger af ens vægt, hvor meget man har armene med, hvordan koreografien er osv.
12 år9. september 2012 kl. 11:00
>fedania:

Du har fuldstændig ret.. Det er meget forskelligt, hvor meget man forbrænder på en zumba time.. Det kommer meget an på instruktøren, men også i hvor god form, man er.
Men så længe det er sjovt, når man træner og man får sved på panden - så er det dét hele værd.. :o)
11 år13. december 2012 kl. 11:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });