Fejl i programmet?

Du læser en tråd i debat > motion

Fejl i programmet?
Hejsa

De sidste dage har jeg opdaget, at jeg forbrænder færre kalorier på et døgn, når jeg taster motion ind. Det er ligesom den trækker den tid jeg bruger på at motionere, fra den tid og de kalorier jeg forbrænder "bare ved at leve". Ydermere giver det negativ smileyer og lavere faktor tal, jo mere jeg motionerer.

Er der en admin som kan tjekke, om der er fejl? :)
12 år23. maj 2012 kl. 19:47
re: Fejl i programmet?
Mit gæt er, at du har sat dit aktivitetsniveau for højt til at starte med :)
Gå ind under 'ret profil', der kan du lave det om. Står den for højt, vil du forbrænde mindre, hvis du laver ting med 'lille' aktivitetsniveau :)
12 år23. maj 2012 kl. 20:16
Det kan sagtens være det, som Ablanu skriver.

Ellers så skriv i det forum, der hedder Madital.dk (nederst på oversigten over alle fora). der plejer Lone, som er admin, at reagere på henvendelser.
12 år24. maj 2012 kl. 01:50
hvis du i din profil har indtastet fx 7 timers aktivitet om ugen, så indregnes det med 1 time om dagen. Indtaster du derefter ekstra motion, så medregnes denne time ikke. Dvs. når du indtaster en halv times motion under en enkelt dag, så har du faktisk mistet en halv time, da du jo før havde angivet, at du lavede en times motion hver dag.
12 år24. maj 2012 kl. 07:25
Hej alle

Tusind tak for jeres svar. Det var lige præcist det, som var årsagen. Jeg var ikke klar over, at det som jeg havde angivet under min profil automatisk blev indregnet i min daglige kalorie forbrænding. Ærgerligt også, så skal der brændes endnu flere kalorier af ;)
12 år24. maj 2012 kl. 23:24
Betyder det egentlig så, at jeg blot kan angive jeg ingen motion dyrker under min profil, og i stedet for dagligt taste min motion ind? Og vil det i så fald være forkert, hvis jeg både angiver motion under min profil OG taster det ind i min daglige motion?
12 år26. maj 2012 kl. 20:18
Ja, det betyder at enten taster man ind hver dag hvad man laver af motion og lader den resterende tid blive regnet ud fra et niveau der svarer til det man laver resten af dagen når man ikke motionerer.

Jeg har fx sat min til 1,3 selvom jeg er meget aktiv og så taster jeg i stedet manuelt ind hvad jeg laver af motion. Nogen gange laver jeg også et tjek hvor jeg taster ind for hele døgnet med søvn, arbejde, gåture osv, for at tjekke at det går op i en højere enhed og det plejer at passe nogenlunde med hvad den siger når jeg kun taster decideret træning ind, så niveau 1,3 passer til mig uden træningen medregnet. Man kan blive forbavset over at se hvor meget det kan ændre på ens resultat bare at man taster søvn ind... Det er noget af en øjenåbner, prøv det.

Så det eneste jeg taster ind, er decideret træning som løb, cykling i højere tempo end fornøjelsesture, spinning, holdtræning, alm. fitness. Ikke engang styrketræning taster jeg ind da jeg synes det forbrænder for lidt til at indberegne.

Hvis du taster ind at du træner eksempelvis to timer om ugen i profilen og derefter også registrerer de to timer aktivt på selve dagen under motion, så er de noteret dobbelt og du vil få et fejlagtigt billede af hvad du reelt forbrænder :-)
12 år27. maj 2012 kl. 00:48
Tusind tak, så giver det bedre mening :)
12 år28. maj 2012 kl. 20:00
Silverchair skrev: "Man kan blive forbavset over at se hvor meget det kan ændre på ens resultat bare at man taster søvn ind... Det er noget af en øjenåbner, prøv det."
Kan det ikke være fordi du på den måde tæller søvnen med 2 gange? Hvis du skriver 8 timers søvn - og ikke andet - så regner systemet jo dit energiniveau den dag ud som 8 timers søvn + 16/24 af 24 timer med et gennemsnitligt energiforbrug på 1,3 (hvor der sikker er regnet med 8 timers søvn + 16 timers "let arbejde). Du får altså på den måde i alt 8 + 16/24*8 = 13t20m søvn i løbet af det døgn.

For at få et rigtigt forbrug, er du nødt til at taste hele dagens forbug ind, med mindre det du indtaster ligger meget tæt på dit beregnede energiforbrug. Min logik siger mig i hvert fald, at det giver et meget skævt tal, hvis du kombinere beregnet energi med flere timers "yderpunkt" så at sige.
12 år11. juni 2012 kl. 13:02
Hmm det ved jeg faktisk ikke, jeg kan bare huske at have læst andre herinde på et tidspunkt anbefalede at man tastede sin søvn ind fordi det ellers skulle give et forkert billede, dog heller ikke noget jeg gør normalt.. hehe men jeg ved det egentlig ikke, det kan sagtens være at det er forkert
12 år12. juni 2012 kl. 07:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });