Tage på i muskler

Du læser en tråd i debat > motion

Tage på i muskler
Hejsa

Hvor meget tager man på i muskler, når man begynder at træne en del - bare sådan cirka for en kvinde med en vægt på 65?

Jeg har det sidste halve år trænet 3-5 gange hver uge, som regel enten på hold med styrketræning eller 45 minutters løb (5-7 km).. Gad bare godt vide, hvor meget jeg kan regne med er muskelvægt og ikke fedt-vægt, :) Kan tydelig mærke i benene især at der er kommet flere muskler..
12 år23. maj 2012 kl. 17:46
re: Tage på i muskler
Det er svært at svare på.. En idé kunne være at få målt din fedtprocent? :)
12 år23. maj 2012 kl. 21:46
God idé :) Nogle der ved, om man kan få det tjekket gratis hos Fitness world?
12 år11. juni 2012 kl. 22:20
Man kan ikke sige hvad du har taget på i muskler. Om ens muskler bliver større, afhænger af din træning, hvor meget du træner, hvad du spiser lige efter træning osv.

Du kan dog som Reten så fint foreslår, få målt din fedtprocent :) Derudover kan du kigge dig i spejlet og bedømme hvor meget fedt der er forsvundet, men tilsvarende hvor der er kommet muskelmasse til.

Mht. fitness world, mener jeg de tager penge for at få det målt :)~30kr mener jeg
12 år18. juni 2012 kl. 13:29
I de to FitnessWorld hvor jeg har været har man gratis kunne bruge en vægt der måler fedtprocent.
Det ene sted stod den i området omkring indgangen, det andet sted inde i omklædningsrummet.
12 år24. juni 2012 kl. 10:22
...
De vægte, som også måler kropsfedtet - hvor pålidelige er de så? Jeg kan ikke helt forstå hvordan en badevægt kan måle ens kropsfedt, når man stiller sig op på det... :)
Men tak for svarene
12 år25. juni 2012 kl. 14:08
re: ...
De vægte er ikke 100 % pålidelige - det mest pålidelige er helt sikkert at få målt fedtprocenten med en tang. Men sådan en vægt kan give et (usikkert) fingerpeg om, hvor man befinder sig. Den virker ved, at den sender lidt strøm op gennem det ene ben og tilbage gennem det andet, så den på den måde måler modstanden (muskler giver større modstand en vand). Det er således også kun i benene, den måler, dvs. hvis du har meget veltrænede ben men en slasket overkrop (eller omvendt), så giver den nok ikke et retvisende billede.
12 år25. juni 2012 kl. 15:59
re: ...
Biompedans (fedtprocents måler) er mere sikkert, end metoden med tang. Men ens for begge er, at de kan give et ca. tal på din fedtprocent. Vigtigst er, at du bruger samme metode til opfølgning, da det vil kunne give dig et 100% sikkert svar på, hvor meget din fedtprocent er steget eller faldet.

Mvh Majken.
12 år3. juli 2012 kl. 19:19
Mener du ska regne med at forbrænde ca 6500 cal,via trænning,for at omdanne 1 kg fedt til muskler(måske en lidt populær måde at beskrive på)MVH Bente Kellner
12 år11. juli 2012 kl. 02:20
bbras, det tvivler jeg på, at man kan regne om på den måde :) Man skal have et underskud på 7000 kcal for at tabe et kg fedt, men at styrketræne for 7000 kcal betyder ikke, at man omdanner et kg fedt til et kg muskler. Det er to vidt forskellige processer, som man slet ikke kan stille op sådan.
12 år11. juli 2012 kl. 09:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });