Motion: meget stor indflydelse?
Du læser en tråd i debat > motionAblanu
re: Motion: meget stor indflydelse?
Motion giver dig flere muskler, det kan være grund 1. For det andet indtager du måske flere kalorier efter du begyndte at træne? Du siger, der er styr på kalorierne, men hvis du spiser flere end før, tager du muskler på, men taber ikke nødvendigvis fedt..
12 år13. april 2012 kl. 15:10
krysser (slettet)
Min erfaring er at motion er alfa og omega. Arbejdede en sommer på Mallorca, hvor vi spiste ude 2 gange om dagen og gik i byen flere gange i byen. Men jeg gik helt vildt meget og tabte mig 7 kg den sommer.
Derudover vil jeg sige, at jeg har oplevet, at jeg ikke har tabt mig, da jeg ikke har spist nok i forhold til hvor meget jeg har trænet.
Dyrker du nogen motion ud over de 3 gange i fitness? Og hvor mange kcal spiser du om dagen??
Derudover vil jeg sige, at jeg har oplevet, at jeg ikke har tabt mig, da jeg ikke har spist nok i forhold til hvor meget jeg har trænet.
Dyrker du nogen motion ud over de 3 gange i fitness? Og hvor mange kcal spiser du om dagen??
12 år13. april 2012 kl. 16:18
Aeriz (slettet)
Nu ved jeg ikke hvor meget du præcis forbrænder ved hver træning, men da styrketræning ikke giver så meget i forhold til kredsløbstræning vil jeg skyde på at du forbrænder ca. 500 kcal pr træning. Det er 1500 kcal pr. Uge og da du skal forbrænde 7500 kcal for at komme af med et kg fedt vil det tage dig 5 uger at forbrænde et kg. Og det er jo kun hvis du ikke har overskud på kcal kontoen.. Dvs at du skulle have tabt dig 2 kg nu. Men du har formentligt også taget på i muskelmasse og haft kcal overskud et par gange.. Så din situation er der intet underligt i. Min erfaring er at der skal en kostomlægning til for at tabe sig. Medmindre man vejer meget til at starte med, hvilket du jo ikke gør og Medmindre man går helt agurk med motionen.. Og det er det jo de færreste der har tid til. Jeg bliver typisk også mere sulten af motion og komme til at spise de kcal jeg har forbrændt hvis ikke jeg holder øje..
12 år5. juni 2012 kl. 17:36
VEGANER (slettet)
Du kan også checke denne artikel fra Fri: fri.dk
Der står blandt andet: ""Vægtforøgelsen skyldes ikke, at det er fedt, vi tager på. Forklaringen er, at vi i starten lagrer mere kulhydrat (sukker) i kroppen. Hver gang vi lagrer et gram sukker, lagrer vi tre gram vand. Det kan let give en vægtøgning på ½-1 kilo alt efter, hvor dårlig form man er i," forklarer Birgitte Nymann."
Jeg ved så ikke om det er noget der forsvinder når man har trænet et stykke tid.
Ellers nævner de følgende årsager:
1)Væskeophobning i ømme muskler
2) Kroppen producerer mere blod for at imødekomme træningsmængde. Går man fra inaktiv -> aktiv kan der være tale om ½ - 1 liter.
3) Musklerne udvikler sig som følge af øget belastning
Der står blandt andet: ""Vægtforøgelsen skyldes ikke, at det er fedt, vi tager på. Forklaringen er, at vi i starten lagrer mere kulhydrat (sukker) i kroppen. Hver gang vi lagrer et gram sukker, lagrer vi tre gram vand. Det kan let give en vægtøgning på ½-1 kilo alt efter, hvor dårlig form man er i," forklarer Birgitte Nymann."
Jeg ved så ikke om det er noget der forsvinder når man har trænet et stykke tid.
Ellers nævner de følgende årsager:
1)Væskeophobning i ømme muskler
2) Kroppen producerer mere blod for at imødekomme træningsmængde. Går man fra inaktiv -> aktiv kan der være tale om ½ - 1 liter.
3) Musklerne udvikler sig som følge af øget belastning
12 år20. juni 2012 kl. 12:49
Kan motion virkeligt have stor indflydelse på vægten?
Jeg træner lige nu styrketræning i center fast 3 gange om ugen.
½ time på crosstrainer. 15 min roning med "go på". Og ca ½ times styrketræning - diverse maskiner.
Problemet er at min vægt næsten er identisk med da jeg startede for ca. 2½ månede siden. Jeg kan se der er sket noget i spejlet og mit tøj sidder bedre. Men altså vægten er nærmest præcis den samme. Jeg spiser de kalorier jeg skal - en gang i mellem er der lidt mere, men ikke så meget at jeg får kalorie overskud. Så kosten skulle der være styr på.
Før har jeg tabt mig udelukkede ved kostomlægning og der tabte jeg mig meget hurtigere og vægten gik stødt nedad - men altså ikke ved motionen. Kan man opbygge muskler så hurtigt?