sommerfit!

Du læser en tråd i debat > motion

sommerfit!
Ja folkens, så har jeg brug for hjælp igen.

denne gang står jeg i situationen næste at have færdig gjort smolovs trainings cycle, for squat, bench og pull downs, med god styrke fremgang. desværre har dette også betydet en + 5 kg på vægten, og efter som jeg gerne vil være fit til sommer, ville jeg høre om nogen havde gode råd til et træningsprogram, der både ville hjælpe med at cutte overflødigt fedt fra, men samtidig bibeholde så meget styrke som muligt.

alle forslag modtages med kyshånd!
12 år15. marts 2012 kl. 19:23
re: sommerfit!
Først og fremmest skal du nok være meget tålmodig med vægttabet, tage og lave nogle meget små mål af gangen, noget med at tabe et kilo om måneden eller sådan noget. På den måde kan du nøjes med et meget lille energiunderskud og dermed vil kroppen tage meget lidt, hvis noget, af din muskelmasse under processen.

Og så skal du holde fast i din træning og huske at spise optimalt omkring den - altså huske at tanke op på protein og kulhydrat så hurtigt efter træning som muligt. Mindst 20-25g protein senest en time efter din træning. Især hvis det er styrketræning.

Og så skal du naturligvis sørge for at din mad er spækket med næringsstoffer og indeholder så få tomme kalorier som muligt, for så vil kroppen føle at der ikke er hungersnød på trods af et lille energiunderskud, og så vil den være mere tilbøjelig til at give slip på overflødigt fedt i stedet for at tage af musklerne.

Det er nok de bedste råd jeg kan give. Ellers held og lykke med projektet(jeg er selv igang med noget tilsvarende) og tillykke med din træningsmæssige fremgang :-)
12 år24. marts 2012 kl. 07:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });