Kompressionstøj

Du læser en tråd i debat > motion

Kompressionstøj
Hej. Er der nogle af jer løbere der har erfaring med kompressionsstrømper- og tights??? Har meldt mig til to ½maratoner og overvejer at købe strømper da mine lægge hurtigt syrer totalt til. Idag løb jeg 20km med et par tights jeg havde lånt og har bare fået de værste slidesår under ballerne nogensinde. Tænker om det skyldes syningen eller at jeg brugte pants indenunder eller en kombi af begge dele eller at de var 1-2 nr for store.
12 år14. februar 2012 kl. 19:52
re: Kompressionstøj
hej.. jeg har ikke erfaring med strømper, men jeg løber med tights, og efter min erfaring skal de sidde tæt og jeg skal ikke have noget under.. det går altid galt.
12 år23. februar 2012 kl. 06:30
Hej. Jeg dyrker triatlon og løber 2-3 gange om ugen. Løb mit første halvmarathon 31.12.2011 med kompressionsstrømper. Jeg løber aldrig med dem uden mere- det hjælper med at restituere hurtigere og jeg kan mærke forskel med det samme, hvis jeg løber uden dem på. Løber også i tights, men har nu ikke oplevet gnavemærker. måske de var for små? Prøv dig frem på de kortere distancer inden med forskelligt tøj- Løber selv i tights - pt. lange OG kompressionstsrømper indenunder., Ved marathonløbere bruger vaseline mellem lårene og under ballerne- måske du kan prøve dette :-)
12 år25. februar 2012 kl. 10:42
Jeg har fra en motionsgruppe paa Facebook hoert meget godt om tights fra zaggora.com. Ved ikke om de er helt saa effektive som de paastaar paa siden, men mine venner der har brugt dem har haft gode resultater. De er komfortable under sport siger de. Ved ikke om man maa linke, saa undskyld hvis det er tilfaeldet :)
12 år2. marts 2012 kl. 16:52
Tak for svar. Vil tjekke omtalte link. Har kun hørt om CEP.
12 år6. marts 2012 kl. 18:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });