#2 af Benni (slettet)
Toningssko??
Du læser en tråd i debat > motionBenni (slettet)
re: Toningssko??
Er det noget a la five-fingers ? Altså at man løber og føler sig næsten barfodet ?
12 år14. januar 2012 kl. 09:39
Kathrine7000
Nej det er træningssko, som fx Reeboks "easy tone" - hvis du googler dem kan du se dem :) De har en lidt rundere bund, på nogle sko er det tydeligere end på andre..
12 år14. januar 2012 kl. 12:24
gtfh (slettet)
Nu ved jeg ikke hvilken model MTB-sko du har kig på, synes ikke jeg kan se noget på på hjemmesiden som hedder sådan.
Hvis de har samme runding i sålen som alle andre MTB-sko, så har de bestemt en virkning når man går i dem. Og står, for den sags skyld.
Men forvent ikke at kunne powerwalke i dem - alt over almindeligt gangtempo er et helvede i sådan et par.
Går du almindelige ture, vil jeg gerne anbefale dem.
Skal du have pulsen op, vil jeg kraftigt fraråde dem. Til min måde at gå hurtigt på, er de i virkelig, virkelig usle (der kan skrives bøger om de gange jeg har misset et tog, fordi jeg ikke kunne gå hurtigt med dem på).
Min tålmodighed er ikke til at gå ture men jeg bruger mine MBTer med stor fornøjelse når jeg handler og den slags.
Hvis de har samme runding i sålen som alle andre MTB-sko, så har de bestemt en virkning når man går i dem. Og står, for den sags skyld.
Men forvent ikke at kunne powerwalke i dem - alt over almindeligt gangtempo er et helvede i sådan et par.
Går du almindelige ture, vil jeg gerne anbefale dem.
Skal du have pulsen op, vil jeg kraftigt fraråde dem. Til min måde at gå hurtigt på, er de i virkelig, virkelig usle (der kan skrives bøger om de gange jeg har misset et tog, fordi jeg ikke kunne gå hurtigt med dem på).
Min tålmodighed er ikke til at gå ture men jeg bruger mine MBTer med stor fornøjelse når jeg handler og den slags.
12 år14. januar 2012 kl. 20:46
gtfh (slettet)
(gemte svar for tidligt)
Dem fra Rebok virker ikke så runde i bunden, så mon ikke de er bedre til til at presse pulsen i?
Dem fra Rebok virker ikke så runde i bunden, så mon ikke de er bedre til til at presse pulsen i?
12 år14. januar 2012 kl. 20:49
silvercocker
Jeg har haft et par, dog købt på udsalg i Bilka og nok ikke lige det korrekte mærke. Jeg gik meget langt i dem, op til 13 km ad gangen. Jeg syntes det hjalp til at sætte tempoet op i min gang, at der var rund ende i hælen således at gangmønstret ikke blev afbrudt. Om de ligefrem har tonet lår og bagdel, det har jeg for meget af begge dele til at kunne bedømme. De var gode til hurtig gang og fungerede til små korte løbeintervaller. MEN de var forfærdelige at gå på trapper med. Anklerne protesterede voldsomt fordi den runde bund gjorde det svært at få den rigtige vægtfordeling på trinnene. Så til træning på trapper skal bruges noget med flad hæl.
12 år15. januar 2012 kl. 11:15
loseandwin (slettet)
re: toningssko
"Udokumenteret effekt
Reebok hævder i reklamer for EasyTone-skoene, at du kan tone musklerne i ben og baller med op til 28 procent, hvis du bruger skoene frem for almindelige træningssko.
Det skyldes, at skoen har en særlig sål med bevægelige lommer med luft, som gør skoen en smule ustabil. Så når man bruger skoen, skal man samtidig bruge bruge kræfter for at udligne denne ustabilitet, og det styrker musklerne, når du går og løber.
Men påstanden om, at du kan tone musklerne med 28 procent i forhold til andre sko, er ikke tilstrækkeligt dokumenteret for FTC og har derfor pålagt Reebok en bøde"
Kan huske jeg har læste en mere videnskabelig artikel om skoene, hvor de afviste at de havde nogen effekt, men kan desværre ikke finde den :)
Reebok hævder i reklamer for EasyTone-skoene, at du kan tone musklerne i ben og baller med op til 28 procent, hvis du bruger skoene frem for almindelige træningssko.
Det skyldes, at skoen har en særlig sål med bevægelige lommer med luft, som gør skoen en smule ustabil. Så når man bruger skoen, skal man samtidig bruge bruge kræfter for at udligne denne ustabilitet, og det styrker musklerne, når du går og løber.
Men påstanden om, at du kan tone musklerne med 28 procent i forhold til andre sko, er ikke tilstrækkeligt dokumenteret for FTC og har derfor pålagt Reebok en bøde"
Kan huske jeg har læste en mere videnskabelig artikel om skoene, hvor de afviste at de havde nogen effekt, men kan desværre ikke finde den :)
12 år15. januar 2012 kl. 22:13
Altså disse træningssko, der er designet på en helt bestemt måde, så man træner ben- og ballemusklerne, og skulle efter sigende have en effekt og faktisk virke. Gode til gå ture/powerwalk :)
Jeg overvejer dem lidt, men ville gerne høre fra nogle der har testet dem!
Her er en hjemmeside til dem - (disse er godtnok ikke de kønneste men jeg har set sko fra Reebok og Puma, som ligner almindelige træningssko)
dk.mbt.com