Hvilken motion forbrænder mest?

Du læser en tråd i debat > motion

Hvilken motion forbrænder mest?
... Hvilken motion er bedst, hvis man går efter og forbrænde flest kalorier?

Jeg tænker at spinning kunne være en god mulighed. Jeg træner i et center, og går på hold som stram op (hvor man strammer hele kroppen op), sommetider step-hold og vil gerne til at løbe i naturen snart :)

Så kunne en kombination af stram-op hold samt fx spinning være godt, hvis man både ønsker at få trænet sine muskler samt vægttab?
12 år11. januar 2012 kl. 22:00
re: Hvilken motion forbrænder mest?
Spinning er nemlig rigtig effektiv, det giver meget mere at give den fuld gas en halv time, end noget stille og rolig i en time.. hvis du kombinerer med styrketræning vil de større muskler gøre at du forbrænder også et godt stykke tid efter du hopper af cyklen :=)
12 år11. januar 2012 kl. 22:12
Super :) Ellers er løb også noget, der forbrænder en del ikke? Jeg prøvede at taste 55 minutters spinning ind og en halv times løb (ved ikk så høj intensitet), for at sammenligne, da det ca er 30 minutter jeg løber, når jeg løber ture... Der forbrændte jeg ifølge Madital en del mere ved løbeturen - 446 ved spinning og 278 for løb..
12 år11. januar 2012 kl. 22:24
Umm det er da ca. det samme ?
Kan du vælge intensivitet ved spinning på madital... Der er jo kæmpe forskel på, hvor meget man giver den gas når man er igang.. de der for alvor giver gas forbrænder jo nok ca det dobbelte af dem, der tager det 'almindeligt'.

Men altså, hvis det er for, hvor du vil sætte fokus vil jeg sige vælg det, du brænder mest for.. det er nok mere vigtigt, er desværre ikke gennem motion du for alvor kommer til at tage mig, det er altså kosten.. med ca. 7000 kalorier for at tabe 1 kg.. så skal man godt nok afsted nogen gange før det batter (men mange bække små) :=).
12 år11. januar 2012 kl. 22:39
Ja okay, forskellen er måske ikk så vild - men lidt mere ved løb er det da :-) jeg prøver at holde mit indtag på ca 12-1400 kcal om dagen. Men forbrænder man nu eksempelvis ca 500 kcal ved en times spinning, skal man så op på 1500 kcal de dage - eller er det ok, stadig at holde det på 12-1300 kcal? Jeg tænker på alt det med, at kroppen ikke skal gå i 'sulte-strejke'.. :)
12 år11. januar 2012 kl. 22:46
Hvis du ikke passer på kan den nok godt gøre det jeg spsier ca 1500-1600 f.eks og ved med mig selv at hvis jeg kommer ned på dit så efter 3 dage så kan jeg ikke komme på toilet og vægten går i stå...

Men det er jo op til din krop men uden at vide noget om dig vil jeg sige 1500 om dagen og ellers følg madital´s beregning. Motionen kan du jo sagtens sætte så højt du vil ude at blive fanatisk selvfølgelig. :-)
12 år12. januar 2012 kl. 12:07
Minutter Aktivitet Energi Faktor
1 time Løbe, 3:30 min/km (17,5 km/t) 1.263 kcal 18
1 time Cykling, >32 km/t indendørs (racing) 1.123 kcal 16

med en faktor på 18 er løb mest effektivt
derefter kommer cykling med 16.
cykling har den store fordel at cyklen bærer vægten så man får færre skader.

12 år12. januar 2012 kl. 16:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });