#2 af Wolfgirl (slettet)
Løb i det kolde vejr - smerter og hoste
Du læser en tråd i debat > motionWolfgirl (slettet)
re: Løb i det kolde vejr - smerter og hoste
Hmm altså jeg tager bare alm. joggingbukser, en tshirt, en hættetrøje over og så halstørklæde og vanter.. og så bare af sted.. så plejer det ikke at være et problem for mig..
12 år15. december 2011 kl. 12:39
veile
Jeg tror desværre ikke at det har noget med din påklædning at gøre, da det jo er den kolde luft ned i lungerne. Kan det tænkes at du er lidt forkølet eller måske har lidt astma?
Jeg tænker at du måske skal prøve at trække vejret i gennem næsen så længe som muligt. Da næsen virker som radiator ;-) Måske du skal starte med at gå i rsk tempo og så løbe meget langsomt i starten så du kan få varmet det hele godt igennem inden du starter med at trække luften i gennem munden.
Det er jo i øvrigt slet ikke koldt endnu........
Jeg tænker at du måske skal prøve at trække vejret i gennem næsen så længe som muligt. Da næsen virker som radiator ;-) Måske du skal starte med at gå i rsk tempo og så løbe meget langsomt i starten så du kan få varmet det hele godt igennem inden du starter med at trække luften i gennem munden.
Det er jo i øvrigt slet ikke koldt endnu........
12 år15. december 2011 kl. 13:57
calcit
Ja, det tænker jeg også astma...så snører det sig sammen....
12 år15. december 2011 kl. 16:07
Fluffy82
Jeg oplever det samme - dog uden opkast, men til gengæld har jeg en rigtig ubehagelig hoste i flere timer efter, hvor lungerne meget ucharmerende prøver at slippe af med en hel del slim. Jeg har prøvet at dække ansigtet med noget varmt, men det bliver simpelthen vådt af kondens i løbet af ingen tid
Flere jeg har snakket med har også foreslået astma, men da jeg ellers ikke har problemer i hverdagen, har jeg bare accepteret det og løber ikke udendørs om vinteren.
Du kan jo kigge forbi lægen og få det tjekket og høre om det evt kan være en ide med en inhalator?
Flere jeg har snakket med har også foreslået astma, men da jeg ellers ikke har problemer i hverdagen, har jeg bare accepteret det og løber ikke udendørs om vinteren.
Du kan jo kigge forbi lægen og få det tjekket og høre om det evt kan være en ide med en inhalator?
12 år15. december 2011 kl. 16:16
blåhval
Hvis du kan løbe i varmt vejr, så er jeg enig med dem, der siger astma. Har selv anstrengelsesastma i kulde, og har lige fået bricanyl til at hjælpe. Lægen spurgte om jeg bare blev forpustet, men vejrtrækningen er helt anerledes end når jeg er forpustet. Har ikke prøvet med medicin endnu, men mon ikke jeg skal teste det i weekenden :-D
12 år15. december 2011 kl. 16:18
calcit
havde det i en periode pludseligt - kulden plus røg var ikke til at holde ud....kunne ikke holde hastigheden hvis jeg fulges med andre...og fik hosteanfald slemt i kulden.
Jeg var stresset....med rette.
Jeg var stresset....med rette.
12 år15. december 2011 kl. 18:26
cathrineh (slettet)
Tak for jeres svar. Jeg vil prøve jeres råd med at gå lidt inden og trække vejret med næsen. Tror også lige jeg tager en snak med doktor om det når jeg kommer derned - astma lyder ikke rart!
12 år16. december 2011 kl. 10:40
Nu har jeg efterhånden været på madital i flere år, men dette bliver mit første indlæg!
Jeg vil høre om i har nogle erfaringer med løb her om vinteren. Jeg er frustreret over at den kolde luft gør at jeg får ondt i hals og helt ned i lungerne, nogle gange er jeg begyndt at hoste så meget at det ender med at jeg står ude i skoven og kaster op :/ Ikke just charmerende (tror også det virker skræmmende på de gamle damer der er ude og gå med deres hund). Jeg syntes selv jeg er pakket godt ind med løbe t-shirt/undertrøje, løbebluse der går godt op i halsen, jakke der er vindtæt, hue, handsker og vinterløbethights.
Er der nogen der har nogle råd til hvordan jeg tackler den kolde luft?