Motion - hvordan:o)
Du læser en tråd i debat > motionveile
re: Motion - hvordan:o)
Hej
Jeg startede selv på ca. 113 Kg (var kort oppe på 116)
I starten forkuserede jeg næsten udelukkende på kosten, og da man har en ret høj forbrænding alene i kraft af sin vægt gik det fint et stykke tid.
Lidt senere blev jeg mere utålmodig så jeg begyndte at cykle foran fjernsynet. I starten var 10-20 minutter virkelig lang tid og jeg fik p.... ondt i "måsen" men til sidst sad jeg nærmest altid og cyklede imens jeg så fjernsyn. F.eks. sad jeg typisk og cyklede til hele vild med dans udsendelsen fredag (ca. 40km)
Nu er det længe siden jeg har cyklet. Jeg gider ikke at have den stående i stuen.
Da jeg nåede ned omkring 90 Kg begyndte jeg at løbe (meget forsigtigt)
Nu består min motion hovedsageligt af Zumba og løb. Om. vinteren skifter jeg løb ud med motionscenter (plejer at tage een af mine unge med) Der er masser af mennesker i motionscenteret som skal/vil tabe sig - det synes jeg ikke er nogen skam. Vær stolt over at du gør noget ved det - NU
Jeg startede selv på ca. 113 Kg (var kort oppe på 116)
I starten forkuserede jeg næsten udelukkende på kosten, og da man har en ret høj forbrænding alene i kraft af sin vægt gik det fint et stykke tid.
Lidt senere blev jeg mere utålmodig så jeg begyndte at cykle foran fjernsynet. I starten var 10-20 minutter virkelig lang tid og jeg fik p.... ondt i "måsen" men til sidst sad jeg nærmest altid og cyklede imens jeg så fjernsyn. F.eks. sad jeg typisk og cyklede til hele vild med dans udsendelsen fredag (ca. 40km)
Nu er det længe siden jeg har cyklet. Jeg gider ikke at have den stående i stuen.
Da jeg nåede ned omkring 90 Kg begyndte jeg at løbe (meget forsigtigt)
Nu består min motion hovedsageligt af Zumba og løb. Om. vinteren skifter jeg løb ud med motionscenter (plejer at tage een af mine unge med) Der er masser af mennesker i motionscenteret som skal/vil tabe sig - det synes jeg ikke er nogen skam. Vær stolt over at du gør noget ved det - NU
13 år25. oktober 2011 kl. 19:42
biologi c
svømning, cykling og gå er de bedste start motionsformer.
og med start motion bør man ungå skader det første ½ år, så gå max 30min pr dag.
Man kan spise sig slank. især i starten hvor der er meget kost der kan rettes.
senere når kosten har været fornuftig et stykke tid, er det nemmere at lave mere motion..
Held & lykke
og med start motion bør man ungå skader det første ½ år, så gå max 30min pr dag.
Man kan spise sig slank. især i starten hvor der er meget kost der kan rettes.
senere når kosten har været fornuftig et stykke tid, er det nemmere at lave mere motion..
Held & lykke
13 år26. oktober 2011 kl. 06:52
krysser (slettet)
Hej nystart2011.
Det kan godt være grænseoverskridende at troppe op i et motionscenter, når man bare føler sig dobbelt så stor som alle andre. Nu ved jeg ikke, hvilket center du træner i, men fx fitness.dk har et slankekursus, der også består af træning sammen med andre fra det hold. Og der hvor jeg træner har de der er tilmeldt slankeholdet også andre omklædningsfaciliteter.
Ellers vil jeg anbefale dig, som andre her, at starte med max fokus på kosten og så er lange gåture i friskt tempo altså guld værd for et vægttab. Faktisk er gåture noget af det bedste i forhold til vægttab, så find de gode sko og jakken frem og kom afsted på de lange gåture, eller i hvert fald som minimum en halv time hver dag :o)
Rigtig meget held og lykke herfra.
Det kan godt være grænseoverskridende at troppe op i et motionscenter, når man bare føler sig dobbelt så stor som alle andre. Nu ved jeg ikke, hvilket center du træner i, men fx fitness.dk har et slankekursus, der også består af træning sammen med andre fra det hold. Og der hvor jeg træner har de der er tilmeldt slankeholdet også andre omklædningsfaciliteter.
Ellers vil jeg anbefale dig, som andre her, at starte med max fokus på kosten og så er lange gåture i friskt tempo altså guld værd for et vægttab. Faktisk er gåture noget af det bedste i forhold til vægttab, så find de gode sko og jakken frem og kom afsted på de lange gåture, eller i hvert fald som minimum en halv time hver dag :o)
Rigtig meget held og lykke herfra.
13 år26. oktober 2011 kl. 19:15
nystart2011 (slettet)
Hej med jer,
Tak for de gode svar - meget motiverende!!
Har fundet skoene frem og heldigvis elsker jeg i forejen at gå:o)
Tak for de gode svar - meget motiverende!!
Har fundet skoene frem og heldigvis elsker jeg i forejen at gå:o)
13 år27. oktober 2011 kl. 20:59
Jeg har som de fleste andre herinde besluttet at NU skal det være slut med den usunde livsstil og vil igang med en ny sund livsstil. Det inkluderer sund mad og selvfølgelig også motion i et eller andet omfang. Der kommer jeg så til kort! Jeg synes det er SÅ svært at troppe alene op i motionscenteret, velvidende at jeg er stor og hvad værre er - er helt ude af form - er virkelig i minus form!! Synes det er svært:o(. Jeg vil alligevel rigtig gerne igang og har overvejet flere muligheder. Èn mulighed er en personlig træner, men synes godt nok at det koster klejner. En træningsmakker er også en mulighed, men gider altså ikke at sætte mål sammen med de der veninder der har et BMI der er misundelsesværdigt og er i top form. Hvad har I andre gjort da I skulle i gang? Kan lange gåture gøre det lidt i staretn, bare til jeg har opnået en eller anden form for kondi? Skal tabe 38 kg, så det må virkelig også blive markant lettere at motionere med tiden:o)