Nybegynder indenfor motion... hjælp!

Du læser en tråd i debat > motion

Nybegynder indenfor motion... hjælp!
Jeg har aldrig før motioneret seriøst, og har et stillesiddende job. Jeg vil gerne tabe mig, og har nu købt en brugt crosstrainer.
Havde egentlig forestillet mig, at jeg kunne tage en halv times tid på den om dagen, for at få brændt lidt ekstra kalorier, men det kan jeg bare ikke. I løbet af ganske få minutter syrer mine lægmuskler til - inden jeg overhovedet bliver forpustet.

Gør jeg noget forkert mon, eller er jeg bare en totalt svækling? Hvordan skal jeg gribe træningen an, for at undgå 'syren'? Hvis en af jer har et godt råd, er jeg taknemmelig.
13 år11. oktober 2011 kl. 17:38
re: Nybegynder indenfor motion... hjælp!
Start blidt ud :-) Man bliver ikke hardcore fitnessudøver i løbet af en måned.
Start fx med at tage 10 min i roligt tempo (med indlagte pauser hvis du er nødt til det) hver eller hver anden dag i starten. Før du ved af det kan du snildt stå i 30 min. uden problemer.
13 år11. oktober 2011 kl. 18:56
Nemlig start blidt ud, kan du evt kombinere det med gåture?? Det giver faktisk ret godt at gå stærkt og så får du lidt luft også :D
Sådan 30 min god gang er godt og så crosstrainer kort tid af gangen.
Er du vedholdende går det stærkt!!!
God fornøjelse.
13 år11. oktober 2011 kl. 19:56
Tusind tak for jeres svar. I har nok ret i, at mit syreproblem bliver løst med tiden. Jeg er vist bare lidt utålmodig, nu jeg endelig har fået gang i noget jeg synes er sjovt :-)
13 år11. oktober 2011 kl. 22:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });