Cykling og sovende, prikende fornemmelse i hænder?

Du læser en tråd i debat > motion

Cykling og sovende, prikende fornemmelse i hænder?
Jeg er begyndt at cykle meget...10-30 km om dagen, og nu er jeg begyndt at døje med hænder som sover, prikker, snurrer vildt! Er der nogen har oplevet dette? Hvad gør man for at slippe med denne ubehag?
Mvh.
Katia
13 år8. oktober 2011 kl. 10:01
re: Cykling og sovende, prikende fornemmelse i hænder?
Måske kan det hjælpe med cykelhandsker?
(Har ikke selv oplevet det, men er også vokset op med cykelhandsker, når der var cykelferie.)
13 år8. oktober 2011 kl. 11:11
Hvis det kommer pres på din carpaltunnel, som er den beskyttende "tunnel" der omgiver dine nerver i håndleddet, bliver nerverne afklamt og hænderne begynder at sove.
Prøv at mærk efter næste gang, hvis det er afklemning af nerverne i håndleddet er det især tommel- pege og langefinger samt det halve af ringfingeren det sover.

Jeg er opereret for det i august i den ene hånd og det er særlig slemt når man cykler, til sidst kunne jeg slet ikke cykle for hånden sov efter 5-10 min.

Det kan afhjælpes ved gode støtter på håndleddet, men kan få nogle der er udemærket på apoteket. Støtterne kan også forhindre at du en dag skal opereres for det. Selv om operationen er ikke er så slem er det da at foretrække at undgå det :-)

Det var mit bud, håber du kunne bruge det :-)

Karina
13 år8. oktober 2011 kl. 11:19
Mit bud er helt sikkert osse carpaltunnelsyndrom. Det er en ret almindelig lidelse. Jeg er selv blevet opereret i den ene hånd og skal det osse på et tidspunkt i den anden. snak med din læge om at få en henvisning til en neurolog.
støtte og aflastning kan lindre midlertidig, men hvis der er tryk på nerven er operation det eneste der hjælper.
held og lykke:)
13 år8. oktober 2011 kl. 12:34
Takker for alle Jeres svar. Har kigget lidt på nettet, og det tyder på at I har fuldstændig ret. Jeg vil først se om der findes noget støtte til håndledet. Det der med operation tiltaler mig ikke ; )
Mvh.
Katia
13 år9. oktober 2011 kl. 13:40
Hej Kræsner. har også oplevet prikken og sovende hænder/arme spedielt venstre. men mest når jeg cykler hurtigt. jeg ser det mere som at kroppen ikke kan pumpe blod nok rundt, specielt hvis man sidder foroverbøjet , jeg har været ved lægen og fået taget diverse prøver men ikke fundet noget, mit EKG er også helt fint , min problemløsning er dog når det ubehage opstår, lige at rette mig op i 30 sek og ryste blod frem i fingerne igen, ( har også oplevet at en anden lille ting "sov" men tror mere det skyldes et større pres fr oven, der er jo en grund til at jeg er herinde :-)
13 år9. oktober 2011 kl. 21:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });