#2 af AnneBøgeskov (slettet)
Bliver det lettere at løbe hvis man synger?
Du læser en tråd i debat > motionAnneBøgeskov (slettet)
re: Bliver det lettere at løbe hvis man synger?
Endorfiner måske???
13 år30. september 2011 kl. 19:48
calcit
teknik at løfte energierne....bruges via lyd.....dejligt hvis du vil fortælle hvordan det går de andre dage....men det er muligt .........og det har sikkert været en glad rytme.....
13 år30. september 2011 kl. 19:51
calcit
Ja ,clairvoyante stiller ind via lyd.....ja vi kan "over tage" både posetiv og negativ energi fra omgivelserne...personer og steder.....og vi kan ændre det via at aktivere chakraerne via lyd/ duft/ tanker. Den teknik kan bruges i alle sammenhænge...Prøv igen ....
13 år30. september 2011 kl. 19:55
Wolfgirl (slettet)
Det er vel bare det samme som når man hører god musik mens man løber, så får man jo også mere energi. Jeg kan overhovedet ikke træne uden at have min mp3 med på slæb, uanset om det er under løb, cykling, stepmaskiner, gåture osv.. Hvis jeg kunne skaffe en vandtæt mp3 ville jeg også bruge den når jeg svømmer xD
13 år30. september 2011 kl. 19:56
bruger slettet
Jeg tror virkelig ikke det havde noget med det at gøre, selvom det er da en interessant teori!
Men det var virkelig som om at jeg kunne trække vejret nemmere, som om at min krop iltedes bedre og mine lunger kunne rumme mere luft.
Men jeg har også lidt under dårlige bronkier, og mulige små lunger - min læge fik det aldrig konstateret - så det jeg selv havde en anelse om, var at når jeg sang brugte jeg pludseligt mine lungers rigtige kapacitet? Lyder det helt tosset...?
Men det var virkelig som om at jeg kunne trække vejret nemmere, som om at min krop iltedes bedre og mine lunger kunne rumme mere luft.
Men jeg har også lidt under dårlige bronkier, og mulige små lunger - min læge fik det aldrig konstateret - så det jeg selv havde en anelse om, var at når jeg sang brugte jeg pludseligt mine lungers rigtige kapacitet? Lyder det helt tosset...?
13 år30. september 2011 kl. 23:18
calcit
nej , prøv det igen...
13 år1. oktober 2011 kl. 20:21
krysser (slettet)
Kan evt. også være at du trækker vejret bedre, når du synger. Nogle personer glemmer lidt at trække vejret ordentligt, når det bliver lidt hårdt... Jeg skal ofte minde mig selv om at trække vejret jævnt og dybt, når jeg løber... Men som ovenstående, så er jeg også total afhængig af musik, når jeg træner....
God vind fremover med løbningen :o)
God vind fremover med løbningen :o)
13 år1. oktober 2011 kl. 20:55
Jeg løb en tur og efter nogen tid kunne jeg mærke jeg havde nået mit maks og at det var på tide at sætte farten ned. I samme sekund begynder jeg at nynne en melodi jeg havde haft på hjernen om dagen hvorefter døsigheden gik væk!!? Altså så jeg begyndte at nynne mere kraftigt, mere syngende og kunne pludseligt løbe DOBBELT SÅ LANGT!!?!?
Er der nogle der har hørt om dette fenomen før? Eller har en forklaring på hændelsen? (Vil i hvert fald begynde at synge hver gang jeg løber!!)