Aftenmotion

Du læser en tråd i debat > motion

Aftenmotion
Hej

Lidt mærkeligt indlæg måske men tænkte bare over det.
Hvad laver I af motion om aftenen? For det er jo rigtig nemt bare at ende på sofaen foran tv'et.

Jeg kan selvfølgelig løbe eller gå en tur men begge dele har jeg gjort én gang idag og min familie flipper da ud hvis jeg igen trækker i løbetøjet eller beordrer dem ud på endnu en rute.
Jeg har alligevel meget energi jeg har trang til at få brændt af og jeg ville gerne brænde lidt ekstra kcal da jeg har fået lidt vel meget indenbords.
Har I nogle forslag til hvad man kunne være aktiv med, evt hjemme? Noget, der ikke indebærer at man ejer en motionscykel eller andet udstyr for det gør jeg desværre ikke. Jeg har også allerede styrketrænet i dag, så det er heller ikke rigtig en mulighed.

Jeg har overvejet at anskaffe nogle træningsdvd'er evt med noget zumba man kan lave i stuen evt i fællesskab som hyggetræning med sin mor.
Har I andre forslag til hvad man kunne gøre for ikke bare at ende som en sofakartoffel hver aften?

Knus Damaged
13 år13. september 2011 kl. 17:13
re: Aftenmotion
En lille gåtur, uden div. sjove grejer med, det er i hvert fald noget jeg er glad for - og noget jeg til tider kan få min mor med på..
Og du behøver jo ikke beordre dem med? Spørg venligt, om de vil med, og hvis de ikke vil, kan du tage turen selv :)
13 år13. september 2011 kl. 19:39
Jeg traener kun hjemme nu, efter mange aar i centre. Traner Tracy Anderson toning dvd'er og hendes danse. Danser ogsaa til Pump it up (de ser fjollede ud, men det er sjovt og effektivt), Bill Blass kickbox, Dance with Julienne. etc. Det er billigere og jeg vaelger selv hvad jeg har lyst til!
13 år14. september 2011 kl. 11:00
Vi tager ogsaa en aften gaatur ofte, bare stille og roligt for at faa roert benene :)
13 år14. september 2011 kl. 11:01
10 til 15 minutters step og sjip. kan godt nøjes med 5 min sjip bare for at få puslen op. :-) derefter slappe af til jeg skal i seng...
- går tur når vi er to hjemme, dejlig afslutning på dagen.
Evt. konkurence sjip med børnene, eller manden, eller med sig selv...
13 år14. september 2011 kl. 12:26
Jeg ender tit med at være ude på mine løbeture om aftenen ... når ungerne er puttet. Nogle dage er der bare fuld knald på indtil da. Jeg er også blevet rigtig glad for at cykle, så det gør jeg nogle gange sammen med børnene når vi kommer hjem fra arbejde. Men om aftenen er det tit bare mig selv og så bliver det løb eller cykel eller bare en gåtur. Jeg er blevet rigtig glad for at gå ture. Det er næsten helt meditation. Man kan lige gå og få styr på en masse tanker.
13 år14. september 2011 kl. 12:39
Jeg vælger et program i tv'et jeg gerne vil se og lægger mig foran tv'et med min træningsmåtte og laver gulvøvelser. Der er masser af forskellige øvelser på bl.a. iform.dk
På denne måde "generer" man ingen og man kan til og med se samme program :-)
13 år14. september 2011 kl. 12:40
en aftentur ...ja det er længe siden måske skal det indføres igen....
13 år16. september 2011 kl. 16:34
Du kan få MASSER af inspiration her: bodyrock.tv
Det er "The home workout movement"
Fantastisk effektive og som regel også rimlig korte workouts/øvelser uden en masse "hjælpemidler" - allesammen godt beskrevet og med videoer.
Bare pluk det du kan bruge - du kan også finde en masse andet om både kost og motion :o)
13 år29. september 2011 kl. 14:24
hej :)
Jeg lægger mig på gulvet hver aften og laver gulvøvelser for mave, ryg og ben. Det kan man jo gøre imens man ser tv :)
Udover det har jeg investeret i et løbebånd som jeg (og mine teens) er super glad for. Det bliver brugt dagligt af hele familien.

pøj
vh
Anne
13 år27. oktober 2011 kl. 11:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });