ubegrænset træning?

Du læser en tråd i debat > motion

ubegrænset træning?
Jeg har et meget specifikt spørgsmål, som jeg har svært ved at finde svaret på, når jeg sådan googler rundt på nettet:
Det lyder:
Må man, hvis man indtager de antal kalorier, som svarer til ens basalstofskifte, træne alt det man vil og derved give vægttabet en ordentlig røvfuld, eller vil kroppen gå i betalingsstandsning på samme måde, som hvis kalorieindaget generelt er for lavt? Håber nogen herinde er lidt klogere end mig og kan give mig et brugbart svar. Smil
13 år5. september 2011 kl. 21:17
re: ubegrænset træning?
Jeg er ikke ekspert, men vil umiddelbart sige, at du holder op med at have energien til træning, hvis du træner for meget i forhold til hvad du indtager, samt at dine muskler kun bliver nedbrudt (og ikke har proteiner nok til at opbygges igen)..
13 år5. september 2011 kl. 21:30
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år5. september 2011 kl. 21:33
Har læst et sted at de under Biggest looser (amerikansk reality show) spiser omkring 1800kcal og så motionerer de fuldstændig vanvittigt meget og taber sig så tilsvarende .....
Jeg tror i øvrigt at det er individuelt om kroppen går i dvale hvis man spiser for lidt. Min krop er ekstremt vanskelig på det område. Jeg tror det skyldes at jeg sultede (frivilligt) nærmest hele min barndom og unddom - jeg var i øvrigt stadig tyk (syntes jeg)
Når man har oplevet at sulte bliver kroppen god til at holde på reserverne. Det er ikke nogen spøg, så jeg ville under alle om stændigheder holde mig til max. 1000kcal i underskud. Det vil også hjælpe til at sikre at du opbygger muskler i stedet for at nedbryde dem under din kur - held og lykke
13 år5. september 2011 kl. 21:44
tak for svaret - jeg er sikker på at du har ret i det med de 1000 kcal i underskud - Men øv, vil bare så gerne have det hele til at gå stærkt stærkt stærkt... Men må nok væbne mig med tålmodighed...
13 år5. september 2011 kl. 21:52
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år5. september 2011 kl. 22:52
umiddelbart vil jeg tro, dit største problem ville være, at nå at restituere ordentligt og på sigt ikke løbe ind i skader pga overbelastning?
13 år6. september 2011 kl. 23:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });