V-form

Du læser en tråd i debat > motion

V-form
Jeg vil gerne have ændret min form fra æble form til V form.
Jeg har derfor i et stykke tid løbet og cyklet.
Jeg er for nyligt begyndt at ro kajak også. Hvad er bedst for at få v form, mange korte ture eller få lange ture...?
Skal jeg evt suplere med vægttræning...?

Jeg vejer idag ca 100 kg, min fedt % er 18,8 min TBW er på 60,9 % og min muskel % er på 38,9 %
13 år5. september 2011 kl. 12:16
re: V-form
For at få v-form må du også igang med noget styrketræning, så du kan få trænet især skulder, øvre ryg og overarmene. Mavebøjninger, både skrå og normale vil også hjælpe dig godt på vej.
Men jeg vil også helt klart anbefale dig at tage et godt kig på din kost, sætte dit proteinindtag op og dit kulhydratindtag ned. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget du vil tabe dig, og det har også noget at sige jo..

Mht kajakroning, så vil jeg mene at det er lidt underordnet, hvis intensiteten er den samme. Du får selvfølgelig mere ud af at ro lange ture, men hvis de også er få, er restitutionstiden også tilsvarende lang, hvorimod korte ture behøver kortere restitutionstid.
Er der ikke mulighed for at intensivere roningen på den ene eller anden måde? For så vil jeg helt klart anbefale mange korte ture, hvis du vil have opbygget muskler
13 år5. september 2011 kl. 12:30
re: V-form
så er der gået nogle måneder. Jeg er begyndt at tage armbøjninger samt jeg har installeret en chin up / pull up bar jeg bruger flere gange om dagen.

Er der andre øvelser der vil være godt vil vform, samt vaskebræt...?

Vægten siger idag 96,00 kg, min fedt % er på 16,0, min TBW er på 63,00 og min muskel % er på 40,30 %. Så det går den rigtige vej!! :-D
12 år18. januar 2012 kl. 07:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });