#2 af mona0524 (slettet)
Krampe i lægmusklen
Du læser en tråd i debat > motionmona0524 (slettet)
re: Krampe i lægmusklen
Hej
uden at lyde som en læge eller sådan noge, det er jeg ikke men døjer også engang imellem med krampe i benene. Krampe kan skyldes magnesium mangel. Du kan jo prøve med et tilskud af mineralet og se om det hjælper.
uden at lyde som en læge eller sådan noge, det er jeg ikke men døjer også engang imellem med krampe i benene. Krampe kan skyldes magnesium mangel. Du kan jo prøve med et tilskud af mineralet og se om det hjælper.
13 år20. august 2011 kl. 19:55
gtfh (slettet)
re: Krampe i lægmusklen
Nu er det jo forskelligt hvordan man definerer "en del vand".
Men hvis du drikker lidt mere end en del, så kan du faktisk komme derud at du modsat gennemsnitsdanskeren er i saltmangel og det giver kramper. Især hvis du samtidigt er påpasselig med dit saltindtag.
Inden du begynder at spise mere salt ville jeg til at begynde med, følge Monas fremragende råd. Evt kan du også komme saltsticks (det er ikke bare salt men hele pakken af elektrolytter) i dit vand til træning eller før, så du har det i kroppen undervejs.
Nattekrampen er måske lidt mere ulden at gå til.
Det kan være at du bare træner mere end kroppen lige kan håndtere - de gange jeg har prøvet det, har altid været efter jeg virkelig har tæsket mig selv.
Hvis det er saltmangel, kan du prøve om det hjælper at indtoge noget med salt efter træning for at fylde depoterne op.
Med dagligt tilskud af magnesium, og elektrolytter/salte i mit træningsvand, så er det sjældent at jeg oplever krampe - selv i konkurrenceintensitet.
2 hurtige til at sikre mod underskud af salt og væske:
Smag på sveden under træning - den SKAL smage salt. Hvis den ikke gør det er det kun et spørgsmål om tid før kroppen gør knuder og man bliver utilpas).
Hvis urinen er mørkegul første gang du tisser efter træning, så har du givetvis været dehydreret imens.
Se evt mere her:
vorespuls.dk
Men hvis du drikker lidt mere end en del, så kan du faktisk komme derud at du modsat gennemsnitsdanskeren er i saltmangel og det giver kramper. Især hvis du samtidigt er påpasselig med dit saltindtag.
Inden du begynder at spise mere salt ville jeg til at begynde med, følge Monas fremragende råd. Evt kan du også komme saltsticks (det er ikke bare salt men hele pakken af elektrolytter) i dit vand til træning eller før, så du har det i kroppen undervejs.
Nattekrampen er måske lidt mere ulden at gå til.
Det kan være at du bare træner mere end kroppen lige kan håndtere - de gange jeg har prøvet det, har altid været efter jeg virkelig har tæsket mig selv.
Hvis det er saltmangel, kan du prøve om det hjælper at indtoge noget med salt efter træning for at fylde depoterne op.
Med dagligt tilskud af magnesium, og elektrolytter/salte i mit træningsvand, så er det sjældent at jeg oplever krampe - selv i konkurrenceintensitet.
2 hurtige til at sikre mod underskud af salt og væske:
Smag på sveden under træning - den SKAL smage salt. Hvis den ikke gør det er det kun et spørgsmål om tid før kroppen gør knuder og man bliver utilpas).
Hvis urinen er mørkegul første gang du tisser efter træning, så har du givetvis været dehydreret imens.
Se evt mere her:
vorespuls.dk
13 år21. august 2011 kl. 14:11
Jeg var til aqua-træning i torsdags. Vandgymnastik. Og når jeg dyrker motion, så går jeg til den. Også selvom jeg ikke har dyrket det længe. Så jeg tonsede derudaf og endte med krampe i lægmusklen (heldigvis i den lave ende).
En af mine søde nye holdkammerater sørgede for at jeg fik et glas vand, for hun mente at det ville hjælpe.
Som nævnt har jeg før fået disse kramper. Nogen gange om natten, hvilket er frygteligt. Altid det samme sted i lægmusklen, lidt ind mod det andet ben.
Lider nogen af jer af sådanne kramper? Har I ideer til hvordan jeg slipper af med dem ( jeg har prøvet strækøvelser og venepumpeøvelser ). Jeg drikker en del vand.
Jeg synes de kommer i forbindelse med at jeg enten har løbet (hvilket vi gjorde en del til vandgymnastik) eller gået meget en dag.