Cykelmodel

Du læser en tråd i debat > motion

Cykelmodel
Jeg har langt om længe fået sparet sammen til en cykel, men er i tvivl om, hvilken jeg skal vælge.

Jeg skal primært cykle i skov, men ikke decideret mountainbike off-road cykling. Vil dog også gerne kunne cykle på vej uden det bliver for tungt (5-8 km).

Har kigget på såkaldte hybridmodeller og det virker umiddelbart som den bedste løsning, men skal jeg have en cykel med affjedret forgaffel, skivebremser, ....??? Det er ikke nemt at finde ud af!

Er der nogen her, der har samme cyeklbehov (skov med lidt vej) som mig, der kan give mig lidt råd inden jeg tager rundt til et par cykelhandlere. Jeg regner med at bruge maks 5500 kr.

Glæder mig vildt til at komme ud og cykle - det virker fuldkommen åndssvagt at sidde indenfor på motionscyklen når det nu er lyst udenfor og så er det i øvrigt dødens pølse at cykle på motionscykel, modsat ture ud i naturen.
13 år26. juli 2011 kl. 20:47
re: Cykelmodel
Som cykeltosse burde jeg jo byde ind. Problemet er at jeg kun kører på landevej og bane og ikke har en dyt forstand på andet.

Men min umiddelbare indskydelser er at en hybridcykel virker som et godt bud til at komme rundt på asfalt og skovstier. Hvis du ikke skal ud og køre henover grene og sten, kan du sagtens undvære affjedring. Det er endda nok en fordel, da den sluger en del energi på flad vej hvis ikke vi er oppe i noget der kan slås fra.

5500 - så er du også godt på vej. Prøv om du kan finde et par seriøse cykelhandlere (som ikke kun sælger stationscykler) og hør deres bud. Evt. kan du gå ind på feltet.dk´s forum og spørge eller se i de eksisterende tråde. Vær blot opmærksomme på at de er en kende nørdede og altid prøver at lokke folk til at sprænge budgettet.
13 år29. juli 2011 kl. 18:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });