ny startet til træning

Du læser en tråd i debat > motion

ny startet til træning
Hej
Jeg er startet til træning for næsten 3 uger siden, da jeg startede vejede jeg 58kg og nu vejer jeg næsten 60kg?? det burde jo ikke gå den vej :-(
13 år24. juli 2011 kl. 09:21
re: ny startet til træning
Er du begyndt at spise mere? Det kan man sagtens komme til
13 år24. juli 2011 kl. 10:22
Det kan jo skyldes en million ting. Det har muligvis slet intet med din træning at gøre, det kan i princippet bare være et udsving da det jo 'kun' drejer sig om næsten 2 kilo... det kan være din cyklus der spiller vægten et pus eller det kan være en uheldig dag du har vejet dig hvor kroppen bandt ekstra vand.
Det KAN self også være træningen, især hvis du har lagt hårdt ud. Så kan kroppen netop godt binde lidt vand til musklerne og ophobe lidt ekstra i kulhydratdepoterne, der også kan ses på vægten.
Selvfølgelig får man også muskelmasse når man træner, men ikke noget der kan ses på 3 uger. Medmindre du er hoppet direkte ud i hardcore styrketræning og flere timers intens cardio dagligt. Går ud fra at du kører det forholdsvist let her i starten og så opbygger man ikke SÅ mange muskler.

Det KAN også være som Vasen25 siger, at du grundet træningen har følt dig mere sulten og ubevidst er kommet til at spise mere og derfor har taget på.

Men jeg ville ikke tænke meget over det hvis jeg var dig, fortsæt og giv det nogle uger mere, tast alt du spiser ind og alt du træner. Hvis tingene går op her på siden så kan du jo være nogenlunde sikker på at det ikke er fedt, der sætter sig. Og jeg er nu også sikker på at din vægt ikke vil fortsætte opad, tvært imod højst sandsynligt :)
13 år24. juli 2011 kl. 13:08
jeg træner hver dag i en time på forskellige hold det har jeg gjort i 3 uger..der ud over cykler jeg lidt,går tur med hund osv.
jeg spiser ikke mere end normalt har prøvet at skrive alt ind her inde, og kan se at nogle dage for jeg ikke spist alle de kalorier jeg burde..
Jeg måler mig med målebånd, skal måle mig igen d.26 så må jeg se hvad det siger..
13 år24. juli 2011 kl. 13:27
Hej,
Nu skriver du ikke hvilken form for træning, du er begyndt på, men hvis det er styrketræning eller anden muskelopbyggende træning, så er det logisk, at din kropsvægt vil øges, idet muskler vejer mere end fedt. Du kan sagtens have omdannet fedt til muskler. Jeg synes personligt ikke, at du skal bekymre dig så meget om hvad vægten siger i tal, men om hvordan du føler dig og hvordan din krop ser ud! to personer som er genetisk identiske (overdrevet for at understrege pointen...), hvor den ene vejer 60 kg. og den anden 70 kg., kan den der vejer 70 kg. sagtens se slankere og mere fit ud end personen på 60 kg., hvis de ekstra 10 kg. vel at mærke er muskler. Så fortsæt du bare med den gode træning og nyd, at der kommer et par ekstra kilo på, ved tanken om, at dine muskler styrkes. Det er en god ting ;) god fornøjelse!
13 år31. juli 2011 kl. 09:06
muskler vejer mere end fedt....så du har nok fået lidt flere muskler på kroppen....man skal jo huske hvad man træner og hvad det gør ved kroppen
13 år10. august 2011 kl. 22:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });