overtræner jeg

Du læser en tråd i debat > motion

overtræner jeg
Jeg er blevet itvivl om jeg over træner.

På en uge se det sådan ud:
Mandag, Onsdag og fredag: 1 times Biking, 1 Times styrketræning, ½times brystsvømning og evt 1 times Zumba

Tirsdag og torsdag: ½times brystsvøning, en times ryghold, evt 1 times hockey på bane.

Jeg holder fri lørdag og søndag.

Er det at over træne og har du et forslag til hvad jeg kunne gøre anderledes??

Hvad er tegnende på overtræning.??
13 år11. juli 2011 kl. 19:06
re: overtræner jeg
Hep!

Umiddelbart ser det fint ud.
Dels har du hele weekenden til at restituere.
Og hvis du sørger for at fylde energi på tanken incl. protein især efter styrketræningen, er du så alsidig at jeg ikke tror du kommer i problemer på den front.
Det eneste der lige skinner i øjnene er hvis du træner de samme muskler til styrketræning som på rygholdet - men jeg har aldrig set indholdet af en rygholdtræning, så det kan også være at det er OK alligevel. Men lige der blinker der en lille forsigtig gul lampe.

Hvis dit mål er at holde kroppen sund og være i god form, så er det et fint program. Man kunne måske optimere det marginalt ved at flytte den ene hviledag så du har 2 og 3 træningsdage i træk i stedet for 5, men hvis ikke du føler at det er et problem og gerne vil holde weekenden fri, så er der slet ingen grund til at rette på det.

Der er flere tegn på overtræning, i stedet for at remse det hele op, får du et link:
news.bodylab.dk
13 år11. juli 2011 kl. 20:01
re: overtræner jeg
Super link
13 år13. juli 2011 kl. 11:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });