Undskyld men hvis du ikke er overvægtig nu men taber 10 kg, så bliver du sgu da frygtelig tynd. Er det et mål?
Om dit projekt vil virke er ikke til at vide men 1300kcal og træning ved siden af, er ikke meget.
Vil du strammes op med styrkeøvelserne, skal du ikke forvente det store resultat med så stort et energiunderskud.
Muskelopbygning og vægttab går i forvejen ikke hånd i hånd og med 1 kg vægttab om ugen, vil kroppen i hovedregel miste en del muskelmasse hvis man ikke er ret overvægtig eller meget utrænet. Tommelfingerreglen er, at man kan tabe ½kg om ugen uden det koster musklerne, dog jo mere man har at tabe af, jo mere fedt kan kroppen også smide, før musklerne ryger med.
Men altså uden at kende din vægt eller højde, så er det svært at forudsige.
Uden mindst 10 kg fedt i OVERSKUD, ville jeg aldrig sigte efter at tabe mere 500gram pr uge, men som hankønsvæsen værner jeg nok også mere om mine muller og ydeevne end på at blive tynd på bekostning af det andet.
#2 af gtfh (slettet)
Jeg vil gerne tabe mig og vil derfor lægge en daglig kost på ca. 1300 kcal. Derudover træner jeg:
Stram-op (styrketræning, fitness hold på 1 time) x 3 gange i ugen.
Løb á 30 minutter x 2-3 gange i ugen.
Cykler sommetider til og fra arbejdet.
Altså har jeg både styrketræning og konditionstræning - jeg vil gerne træne lidt mere, bl.a. få noget spinning og step ind i programmet, for at få forbrændt endnu flere kcal. Men planen ser altså sådan ud indtil videre.
- Ser mit program fornuftigt ud, og vil jeg mon kunne tabe 1 kg om ugen med denne plan? Jeg vil gerne både strammes op med styrkeøvelser + tabe nogle kg, 7-10 drømmer jeg om..
( Skal lige siges at jeg altså ikke er overvægtig, men vil gerne tabe mig de kg. )