Styrketræning og indflydelse på vægttab + motivation

Du læser en tråd i debat > motion

Styrketræning og indflydelse på vægttab + motivation
Jeg er gået i gang med at styrketræne igen efter et par ugers pause. I mellemtiden har jeg lagt min kost om, blandt andet i håb om at tabe mig. Hvor meget kan jeg forvente at styrketræningen kan påvirke mit vægttab?
Planen er at styrketræne 3 gange om ugen i ca 1½ time af gangen. Det er primært maskiner, og jeg tager max af hvad jeg kan, 3 gange 12 sæt.
Jeg ved at muskler vejer mere end fedt, men at man også forbrænder ekstra imens man træner og lang tid efter. Så hvordan skal jeg regne med at styrketræningen vil påvirke mit vægttab?
13 år23. juni 2011 kl. 16:34
re: Styrketræning og indflydelse på vægttab + motivation
Jeg styrketræner 3x om ugen, også på maskiner, men jeg træner det efter løb og cross'.
Man mister jo muskler efter kordi-træning, også så styrkertræner jeg, så musklerne genopbygges.
Men altså, jeg har ikke taget på, men der imod tabt mig.
13 år23. juni 2011 kl. 16:43
Tak for dit svar. Hvor meget løb og cross laver du? Jeg tager som regel 10 min på crossmaskinen inden styrketræning, og prøver som minimum at løbe 20-30 min to gange om ugen, men det lykkes ikke altid. Går dog som regel ca 1 time eller mere om dagen i raskt tempo.
13 år23. juni 2011 kl. 17:09
jeg løber mellem enten 15minutter, hvis jeg ikke har så meget energi... Jeg træner meget tidligt nemlig...
Ellers løber jeg 20minutter, på 11,3km/t.
& cross'maskinen bruger jeg 25minutter.
13 år23. juni 2011 kl. 17:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });