Tæne på tom mave = mere fedtforbrændning.
Du læser en tråd i debat > motionAblanu
re: Tæne på tom mave = mere fedtforbrændning.
Ville jeg også gerne vide..
Især fordi nogen jo siger, at man 'skal' spise indenfor en halv/hel time efter man er stået op..
Især fordi nogen jo siger, at man 'skal' spise indenfor en halv/hel time efter man er stået op..
13 år4. maj 2011 kl. 20:30
Need2befit (slettet)
Ja, senest.
Men altså, måske er det sandt, fordi man spiser jo= kcal, og skal man ikke så forbrænde DEM først?
Men altså, måske er det sandt, fordi man spiser jo= kcal, og skal man ikke så forbrænde DEM først?
13 år4. maj 2011 kl. 20:49
Mrsjag (slettet)
Hvis nu man spiser 300 kcal til morgenmad, motionere så man har forbrændt 300 kcal, så vil kroppen jo alligevel gå ind og tage af sine andre reserver til at holde kroppen kørende. Så umiddelbart tror jeg ikke det gør den store forskel, men jeg ved det ikke.
Kunne være interessant at høre hvad 'sandheden' er.
Kunne være interessant at høre hvad 'sandheden' er.
13 år5. maj 2011 kl. 00:57
Maribel (slettet)
altså jeg har ingen videnskabelig belæg for det jeg siger, bare det jeg har læst mig til igennem tiden.
Men det skulle vidst godt nok give mere på fedtforbrændings siden at træne inden man har spist, MEN på den anden side er det så længe siden kroppen sidst har fået noget, at det kan være virkeligt svært at holde energien tilsvarende oppe. - derfor givr det meget det samme,
Men det skulle vidst godt nok give mere på fedtforbrændings siden at træne inden man har spist, MEN på den anden side er det så længe siden kroppen sidst har fået noget, at det kan være virkeligt svært at holde energien tilsvarende oppe. - derfor givr det meget det samme,
13 år5. maj 2011 kl. 10:34
gtfh (slettet)
Der er ikke så mange kulhydrater at tage af og derfor vil kroppen brænde mere fedt og muskelmasse af end ellers.
Om det er hensigtsmæssigt eller ej, kan man så diskutere.
Det gode ved træning på tom mave er at man forbrænder lidt mere fedt end ellers. Man skal dog ikke overvurdere dette forhold da kroppen har kulhydratdepoter som ikke bare lige tømmes over natten. De er først rigtigt tomme når man er gået sukkerkold, så det er ingen mirakelkur.
Det dårlige ved morgentræning er at man også forbrænder en del mere muskelmasse end ellers. Samt at man ikke er på toppen energimæssigt og derfor ikke får det store træningsmæssige udbytte af træningen.
Men er man ligeglad med det og er ensidigt fokuseret på at maksimere fedttabet, er metoden OK.
Personlig vil jeg ALDRIG træne på tom mave men som minimum have indtaget lidt proteinshake (20 gram) forinden og så er det lavintens træning (under 70% af maxpuls - træningen kan ikke blive intens nok alligevel) og så må den "rigtige" træning kommer senere på dagen. Men jeg er nok også mere optaget af at få kroppen til at virke optimalt end at smide fedt for enhver pris.
Om det er hensigtsmæssigt eller ej, kan man så diskutere.
Det gode ved træning på tom mave er at man forbrænder lidt mere fedt end ellers. Man skal dog ikke overvurdere dette forhold da kroppen har kulhydratdepoter som ikke bare lige tømmes over natten. De er først rigtigt tomme når man er gået sukkerkold, så det er ingen mirakelkur.
Det dårlige ved morgentræning er at man også forbrænder en del mere muskelmasse end ellers. Samt at man ikke er på toppen energimæssigt og derfor ikke får det store træningsmæssige udbytte af træningen.
Men er man ligeglad med det og er ensidigt fokuseret på at maksimere fedttabet, er metoden OK.
Personlig vil jeg ALDRIG træne på tom mave men som minimum have indtaget lidt proteinshake (20 gram) forinden og så er det lavintens træning (under 70% af maxpuls - træningen kan ikke blive intens nok alligevel) og så må den "rigtige" træning kommer senere på dagen. Men jeg er nok også mere optaget af at få kroppen til at virke optimalt end at smide fedt for enhver pris.
13 år5. maj 2011 kl. 12:13
brian038 (slettet)
man kan samlign sin krop med mange ting som virklig gir et et billed af hvad der er sundt og usundt....forstil dig din krop er din motor...den skal yde noget......fylder man ikke benzin på en bil hvis man vil ha den til at yde noget.......hvis du gir din krop noget at arbejde med så vil den også gerne arbejde for dig.......jeg er sikke på hvis man bare skal lave en øvelse af en eller anden ting....du gør den på tom mave...eller hvor du har spist fornuftig i løbet af dagen, så vil du med sikkerhed også kunne løfte mere....mad er energi til dine muskler...længere er den ikke
13 år10. august 2011 kl. 22:25
NBrandt (slettet)
Når målet er vægttab skal man ikke spekulere så meget på hvad der bliver forbrændt under træning men hvor meget. Vægttab er et simpelt regnestykke hvor man taber sig hvis man spiser mindre end man bruger. Dvs jo større energiforbrug man har under træningen, des større vægttab- med mindre man så øger sit indtag pga træningen.
Glem alt om fedtforbrændingszoner- det er energiforbruget det drejer sig om :-)
Glem alt om fedtforbrændingszoner- det er energiforbruget det drejer sig om :-)
13 år15. august 2011 kl. 20:07
SundDiæt (slettet)
Jeg tænker at det vigtigste er, at man træner på en måde, som man får lyst til at blive ved med.
Nogen kan måske få det til at fungere, og har det måske endda bedst med, at træne på tom mave, og så er det jo fint.
Jeg er temmelig sikker på, at jeg meget hurtigt ville køre sur i det .. og så ville det jo være ærgerligt at have forpasset en mulighed for at komme ind i en god træningsrutine ...
Nogen kan måske få det til at fungere, og har det måske endda bedst med, at træne på tom mave, og så er det jo fint.
Jeg er temmelig sikker på, at jeg meget hurtigt ville køre sur i det .. og så ville det jo være ærgerligt at have forpasset en mulighed for at komme ind i en god træningsrutine ...
13 år16. august 2011 kl. 22:39
pmb (slettet)
Det er en myte at man skulle brænde flere kalorier af på tom mave. Ligesom det er en myte at mange måltider om dagen øger forbrændingen...
13 år24. august 2011 kl. 15:16
Jeg så nemlig en video på Youtube, af en gav råd om motion og kost, og så sagde hun at hun træner før hun spiser, fordi det brænder mere fedt end når man spiser før træning.