Jeg løber sindssygt meget selv, og jeg varmer aldrig op.. Jeg har hørt fra mange at det kan give skader hvis man ikke er ordentlig varm men jeg har i mine fem år med løb hveranden dag, endnu ikke oplevet noget der minder om en skade. Og jeg løber 5-10km hveranden dag. Jeg spurter afsted fra det sekund jeg forlader hoveddøren eller sætter igang på løbebåndet.
Men du kan jo vælge at lave nogle opvarmningsøvelser hjemmefra inden du tager afsted på turen, sådan så du er varm, fx nogle udstrækningsøvelser eller lignende :)
#2 af bruger slettet
Jeg løber ikke så stærkt, men vælger at vente med at fokusere på farten til jeg er trænet op til de 5 km. Jeg har en fast rute der er på lige over 5 km lang. Jeg øger for hver gang mit pas med ½ min og så går jeg et minut imellem hvert pas.
Lige nu starter jeg med 3 min gang og så løber jeg 6 * 5 min. Og så er turen slut. Min tid er lige under 38 min. Men jeg mangler tid nu til at forlænge mit løb. Jeg vil meget nødig af med det ene minuts pause jeg har mellem hvert pas. Mit spørgsmål går på hvor vigtigt min gang i starten er. Altså er det en slags opvarmning der er farlig at skippe?
Hvad gør I der er nået op og løbe hele jeres distance, sætter I i løb så snart i kommer uden for gadedøren eller?
Håber en glad løber vil hjælpe mig med mit spørgsmål