Løbemusik

Du læser en tråd i debat > motion

Løbemusik
Hej - Jeg er ny herinde og er godt igang med løbetræning. Fra at være en pige der aldrig har dyrket sport er jeg nu oppe og kunne løbe 5 km - stort for mig og der er plads til forbedring. MEN jeg vil gerne vide om I andre løber til musik og hvad I evt. kan anbefale.

Venter spændt på svar :-)

/Hilsen Helle
13 år27. april 2011 kl. 10:02
re: Løbemusik
Hej Helle.

Ja, man kan blive ganske afhængig af det løberi!
Jeg har også selv oplevet sødmen ved "lige pludselig" at kunne løbe 5 km i ok tempo - og sikke en sejr!

Til at starte med løb jeg altid til "upbeat" musik, men efterhånden oplevede jeg, at det forstyrrede mig mere end det gavnede - fordi man nogle dage løber hurtigere end andre, og så passer musikken ikke helt til dét tempo og ender med at sænke tempoet.
Derfor endte jeg med at skifte den hurtige musik ud med generelt glad musik, som jeg kan lide, hvilket er rigtig dejligt og fungerer godt.
Hvis jeg løber i skoven, undlader jeg nogle gange musikken - i hvert fald på denne årstid, hvor der er masser af ting at se og høre undervejs.

God fornøjelse med løberiet.
VH Lisa
13 år27. april 2011 kl. 10:14
Jeg løber nogle gange til musik. Jeg oplever at det får mig til at løbe hurtigere, men også at det forstyrrer min naturlige rytme.
Jeg har tendens til løberknæ og skinnebensbetændelse, så det er ikke en fordel at komme til at presse mig selv. Derfor løber jeg lige nu ikke med musik.
Jeg løber altid på en markvej, og så er lydene ret hyggelige - sepcielt lige nu hvor der er masser af fuglesang.

13 år27. april 2011 kl. 15:23
Jeg er næsten lige begyndt at løbe og jeg har altid musik i ørerne. Jeg løber inde i en storby og lyden af trafik er ikke så fed at løbe til, desuden bryder jeg mig ikke om at kunne høre min egen vejrtrækning.

Jeg føler at musik motiverer mig, gør mig glad og leder tankerne væk fra at det er hårdt at løbe. Musikken jeg løber til skal være frisk og glad, der skal være nogle gode rytmer i. Rytmen skal ikke være for hurtig da jeg ikke løber så hurtigt.

Jeg lytter til meget blandet:
Nogle eksempler på hvad der er på min playliste:

Volbeat
Pixie Lott
Melanie Fiona
P!nk

Der er mange flere på playlisten, kan også godt lide nogle 80'er numre, sådan lidt disko.
13 år27. april 2011 kl. 18:12
hej!

check beat-runner.dk der kan du finde en masse musik i forskelligt tempi, folk udregner beats per minut saa du kan finde lige det tempo du gerne vil loebe til :)
for mig er 170 bpm 10 km/t men tror jeg tager ret mange smaa skridt da jeg har hoert det skulle vaere bedre for skinnebensbetaendelse :)
god loebetur!
13 år4. maj 2011 kl. 22:37
løber altid til musik, kan slet ikke løbe nær så langt hvis jeg ikke har musik i ørerne :) har nok noget at gøre med ikke at kunne høre sin vejrtrækning for mig i hvert fald..
løber til rock musik med gang i (metallica, volbeat), en masse 90'er hits, nutidig his osv. her er en liste over sange jeg kunne løbe til

- Den Jeg Elsker (Thomas Helmig - Sanne
Salomonsen-Anne Linnet-Søs Fenger 3
- Jai Ho! (You Are My Destiny) [feat. Nicole Scherzinger] 3:42 A.R. Rahman & The Pussycat Dolls
- Bacardi Mojito Commercial
- Beautiful Together 3:19 D-A-D
- Satisfaction 7:35 Benny Benassi
- I Love My Sex 5:34 Benny Benassi
- One Way Or Another 3:28 Blondie 3
- Sound Of Freedom 4:38 Bob Sinclar
- Riding With Sue 3:03 D-A-D
-D-A-D - Monster Philosophy 1
- Sleeping My Day Away 4:23 D.A.D
- Everything Glows 3:45 DAD 2
- Evil Twin 3:07 DAD
- Everything Glows 3
- Bad Craziness 3:17 DAD
- Don't Look For Love 3:33 Den Eneste Ene
- Layla 7:05 Derek And The Dominos 1
- Club Can't Handle Me (feat. David Guetta) 3:53 Flo Rida Club Can't Handle Me (feat. David Guetta) -
- Dolly Song (Leva`s Polka) 2:55 Holly Dolly
- Inna - Hot (Club Mix) 5:04 Inna
- Young Forever 4:14 Jay-Z (ft. Mr. Hudson)
- Down (Feat. Lil' Wayne) Jay Sean
- Everyday I Love You Less & Les 3:38 Kaiser Chiefs 2
- Power 4:54 Kanye West Feat. Dwele
- D-A-D - If You Had A Head 2:46 D-A-D
- Metallica - Enter Sandman
- Metalica - Wiskey In The Jar
- Cooler Than Me 3:45 Mike Posner 4
- Left My Heart In Tokyo (Radio Edit)
- Supermassive Black Hole Muse
- Knights Of Cydonia Muse
- Va Fangool! 3:46 Nephew
- D-A-D - Home Alone
- Ignorance Paramore
- Allein Allein (Nephew RMX) Polarkreis
- Ritmo De La Noche (Ext. Versio Safri Duo
- U2 - Beautiful Day (acoustic)
- U2 - Elevation
- Gossip - Standing In The Way Of Control
- Omg (Prod. By Will.I.Am) Usher
- Always Wu 2:33 Volbeat
- Soulweeper 3:40 Volbeat
- Danny And Lucy 2:52 Volbeat
- Zero Yeah Yeah Yeahs It's Blitz!
- vamos a la playa_miranda
- Ace Of Base - Life Is A Flower
- Billy Idol - White Wedding 3
- David Guetta ft. Akon - Sexy Bitch 1
- Hit the road, jack.
- Im A Scat Man
- Iron Maiden - Fear Of The Dark
- Livin La Vida Loca (Soundtrack Shreck 2)
- One Night In Bangkok (Club Mix).
- Paradiso - Bailando 3:48
- Rammstein - Pussy
- Rammstein - Amerika
- Rammstein & Tatu - Moskau
- Rocazino - Elsk mig i nat 3:27 2
- San Fransisco Dreaming (Musical Racket Mix)
- Sash - Equador 3:26 6
- Madonna vs. David Guetta - Revolver (One Love Remix - feat. Lil' Wanye )
- WAKA WAKA - This Time for Africa - by Shakira South Africa 2010 World Cup Official Song
- TV2 Be Ba belula 4:41
- Cascada - I need a Miracle
- You & Me 3:53 Electric Lady Lab You & Me
- Når tiden går baglæns Clara Sofie & Rune RK
- Har det hele (feat. Karen & Jooks) 3:33 Rune RK
- Out of It 3:42 Fallulah Out of It
- Desert Walk (feat. Outlandish) Kato
- One (Your Name) [Radio Edit] {feat. Pharrell} 2:43 Swedish House Mafia
- On the Floor (feat. Pitbull) 3:51 Jennifer Lopez
- Rolling In the Deep Adele
- Zumba Samba Karmin Shiff
- Set Fire to the Rain ADELE
- Kelly When Saints Go Machine
- Mr. Saxobeat lexandra Stan
- (Mucho Mambo) Sway Shaft
- Who You Are 3:57 Lucy Love
- Samba de Janeiro
. loca med shakira

osv. :)
13 år21. maj 2011 kl. 00:15
ja generelt musik der gør mig glad, ofte med højt beat, giver mig lyst til at danse osv :)
13 år21. maj 2011 kl. 00:16
Løbemusik
Sikke mange gode svar - tak skal I have alle sammen
KH/Helle
13 år22. maj 2011 kl. 21:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });