ang motion og kalorier. (:
Du læser en tråd i debat > motionVasen25
re: ang motion og kalorier. (:
Hvis jeg var dig så ville jeg ikke ændre noget... Bare tage hvad den siger herinde.... For de kcal den tæller i motionscentret er ikke nødvendigvis det rigtige...
13 år19. april 2011 kl. 15:40
Need2befit (slettet)
men det er jo heller ikke sikkert, at DE her er rigtige...
fordi jeg tænker lidt, at gå en tur med hunden på 1 time er 176kcal, er det ikke lige for meget?
fordi jeg tænker lidt, at gå en tur med hunden på 1 time er 176kcal, er det ikke lige for meget?
13 år19. april 2011 kl. 15:58
Ulla Mikkelsen
Jeg har også tit tænkt på, at jeg får mere for at lufte hundene, end hvis jeg ræser derudad på en cykkel - så jeg foretrækker da helt klart, at lufte hundene en ekstra gang, hi hi :O)
13 år19. april 2011 kl. 16:06
veile
Tror ikke at du skal regne med at de to værdier er særlig rigtige. Det er jo en estimeret værdi, som måske og måske ikke rammer rigtigt.
Jeg lever med den lave værdi som madital foreslår, så er det i hvert fald ikke derfor hvis jeg får skruet mine forventninger for højt op. Det er alligevel sjældent at jeg taber så meget som madital har beregnet.
Du skal tænke på at gåturen med hunden varer meget længere :-) har i øvrigt også lige læst at man nu igen mener at forbrændingen for at gå 10 Km og løbe 10 Km er præcis den samme.
Så i forhold til vægttab er det ikke nødvendigvis smart at vælge den hårdeste motionsform - du skal dog huske at bedre kondition og større muskelmasse giver øget forbrænding hele døgnet, og det er jo heller ikke så tosset.
Vælg at se på værdierne som vejledene, de bliver alligevel aldrig hele sandheden :-)
Jeg lever med den lave værdi som madital foreslår, så er det i hvert fald ikke derfor hvis jeg får skruet mine forventninger for højt op. Det er alligevel sjældent at jeg taber så meget som madital har beregnet.
Du skal tænke på at gåturen med hunden varer meget længere :-) har i øvrigt også lige læst at man nu igen mener at forbrændingen for at gå 10 Km og løbe 10 Km er præcis den samme.
Så i forhold til vægttab er det ikke nødvendigvis smart at vælge den hårdeste motionsform - du skal dog huske at bedre kondition og større muskelmasse giver øget forbrænding hele døgnet, og det er jo heller ikke så tosset.
Vælg at se på værdierne som vejledene, de bliver alligevel aldrig hele sandheden :-)
13 år19. april 2011 kl. 16:45
Need2befit (slettet)
Ja, det er bedre, at det er lavere end den virkelig er og man taber sig, i stedet for at den måske er højere end man tror og så ikke taber sig, pga. en "tro" på, hvor mange flere kcal man kan spise.
13 år19. april 2011 kl. 17:06
Jeg var så til træning i dag, og løb 15 minutter på 10,8km/t - og så talte den kcal, jeg kom op på 190, (skal altid være et rundt tal, før jeg stopper :P) - men har på madital, siger den kun 161... kan jeg så godt tillade mig, at taste flere minutter ind, så den kommer på det tætteste den kan, altså til de 190?
Det samme gælder med de andre øvelser, eller skal jeg lade være? Fordi jeg vil gøre det mest rigtige :-D