Kalorieaflæsning på fitnesscykel kontra madital.
Du læser en tråd i debat > motionTrif
re: Kalorieaflæsning på fitnesscykel kontra madital.
Du kan ikke regne med motionscyklen eller andre typer som eks crosstrainer, stepmaskine osv.
Desværre viser de nogle gange ca dobbelt så meget som du reelt forbrænder...
Hvis du vil være 100% sikker på hvad du forbrænder, så er det på med et pulsur :-))
Men godt kørt uanset hvad!!! :-) Vil dog mene at 48 min med fuld knald er ca 450 kalorier!!????
Desværre viser de nogle gange ca dobbelt så meget som du reelt forbrænder...
Hvis du vil være 100% sikker på hvad du forbrænder, så er det på med et pulsur :-))
Men godt kørt uanset hvad!!! :-) Vil dog mene at 48 min med fuld knald er ca 450 kalorier!!????
13 år14. april 2011 kl. 20:38
ACF (slettet)
Så maditals angivelser ved forbrænding er altså endnu mere hen i vejret? Den ligger dobbelt så højt som motionscyklen!?
Motionscykel: 600 kalorier for 48 min a (33km/t)
Madital: 1.162 kcal for 48 min a (33 km/t)
Altså jeg syntes selv at no. 2 tal virker voldsomt stort og det er derfor jeg spørger - forstår ikke hvor maditals converter kan komme frem til det?
Motionscykel: 600 kalorier for 48 min a (33km/t)
Madital: 1.162 kcal for 48 min a (33 km/t)
Altså jeg syntes selv at no. 2 tal virker voldsomt stort og det er derfor jeg spørger - forstår ikke hvor maditals converter kan komme frem til det?
13 år14. april 2011 kl. 21:02
Trif
Jeg ville vælge cykling generelt.... Og så måske finde et pulsur og få målt det præcist.
Jeg kører selv meget spinning og en time med FULD GAS der forbrænder jeg ca 600 kcal.
Der er selvfølgelig forskel på os, jeg er kvinde og 65 kg. Meeen 1162 kcal det lyder godt nok vildt!
Jeg kører selv meget spinning og en time med FULD GAS der forbrænder jeg ca 600 kcal.
Der er selvfølgelig forskel på os, jeg er kvinde og 65 kg. Meeen 1162 kcal det lyder godt nok vildt!
13 år14. april 2011 kl. 21:08
bruger slettet
Hvordan har du tastet det ind? Jeg har prøvet mig lidt frem og kan slet ikke nå op på så mange kalorier, men du er selvfølgelig også en mand og vejer mere end mig, så det må også have indflydelse på resultatet. Men alligevel du er oppe på dobbelt så mange forbrændte kalorier som mig, så jeg synes også det lyder vildt. Det ville betyde næsten en ekstra dagskost for mig.
13 år14. april 2011 kl. 21:16
ACF (slettet)
De 1162 kcal fremkommer når jeg indtaster 48 minutters cykling i Cykling, Indendørs racing (>32 km/t) i 48 minutter.
Selvfølgelig er jeg mand og vejer mere, men det virker ret voldsomt. :)
Selvfølgelig er jeg mand og vejer mere, men det virker ret voldsomt. :)
13 år14. april 2011 kl. 21:20
bruger slettet
Hvis jeg indtaster det samme som dig så siger den
783 kalorier, men mon der er et andet sted på nettet hvor man kan regne det ud og så sammenligne.
783 kalorier, men mon der er et andet sted på nettet hvor man kan regne det ud og så sammenligne.
13 år14. april 2011 kl. 21:26
sønderstgård
Minmand startede spinning for 2 mdr siden. Han vejede 130 kg. Han fiórbrænder ca 1000 kalorier pr gang han er afsted, så 1100 er vel ikke helt galt, men jeg vil nu også anbefale en pulsmåler.
13 år14. april 2011 kl. 22:04
ACF (slettet)
Jeg har bevæget mig lidt rundt på nettet og undersøgt hvordan det står til og umiddelbart ser det snarere ud som om det handler om hvor mange Watt der bliver trådt (hvis man ellers holder det forholdsvis konstant)
Det vil jeg så holde øje med næste gang jeg kører (og formentlig anskaffe mit et pulsur).
Det vil jeg så holde øje med næste gang jeg kører (og formentlig anskaffe mit et pulsur).
13 år14. april 2011 kl. 22:23
Jeg undrer mig lidt over hvor stor forskel der er på aflæsningen på fitnesscykel og det antal kalorier Maditals udregner giver mig for samme aktivitet.
Jeg har idag kørt ca 45 minutter med 20 km/t (til fra skole og til fra træning) samt 48 minutter for fuld knald på motions cykel - her cyklede jeg i alt 26 km (ca. 33 km/t)
Ifølge fitnesscyklen har jeg her forbrændt 600 kalorier, men ifølge madital har jeg forbrændt næsten det samme på mine 45 minutter til/fra skole som jeg har på motionscyklen - hvilken skal jeg stole mest på?