Ny-gammel på siden og har løbet for første gang
Du læser en tråd i debat > motionmopsie
re: Ny-gammel på siden og har løbet for første gang
Velkommen tilbage Lilja, desværre er du ikke den første hvor dette tilbageslag og må starte forfra, men heldigvis er kan det lykkes at komme ned igen.
Jeg er selv tidligere hestepige, har redet i mange år. Men måtte opgive og sælge min hest da jeg var 18 år pga økonomiske årsager og ikke mindst pga manglende tid. Jeg savner hestene utrolig meget og på et tidspunkt skal de også tilbage i mit liv igen.
Jeg er også netop begyndt at løbe, og ja det er ret fantastisk ikke at skulle planlægge og være forpligtiget til at gøre det på et bestemt tidspunkt.
Iforms løbeprogram skulle være rigtig godt, jeg har hørt om mange der har haft succes med det. Jeg har også selv prøvet det, men på det tidspunkt nåede jeg ikke længere end til uge 3.
Nu her har jeg lavet mit eget løbeprogram, jeg er i udemærket form da jeg har spinnet i ca 1 år, men er stadig nødt til at tage det roligt for ikke at overbelaste led og muskler. Men jeg har stadig lagt lidt hårdere ud end iforms program, jeg har en rute på 5 km og så øger jeg langsomt løbetiden og mindsker gåtiden.
Og ja det var helt fantastisk at løbe igår, selvom solen bragte en del sved frem.
Jeg er selv tidligere hestepige, har redet i mange år. Men måtte opgive og sælge min hest da jeg var 18 år pga økonomiske årsager og ikke mindst pga manglende tid. Jeg savner hestene utrolig meget og på et tidspunkt skal de også tilbage i mit liv igen.
Jeg er også netop begyndt at løbe, og ja det er ret fantastisk ikke at skulle planlægge og være forpligtiget til at gøre det på et bestemt tidspunkt.
Iforms løbeprogram skulle være rigtig godt, jeg har hørt om mange der har haft succes med det. Jeg har også selv prøvet det, men på det tidspunkt nåede jeg ikke længere end til uge 3.
Nu her har jeg lavet mit eget løbeprogram, jeg er i udemærket form da jeg har spinnet i ca 1 år, men er stadig nødt til at tage det roligt for ikke at overbelaste led og muskler. Men jeg har stadig lagt lidt hårdere ud end iforms program, jeg har en rute på 5 km og så øger jeg langsomt løbetiden og mindsker gåtiden.
Og ja det var helt fantastisk at løbe igår, selvom solen bragte en del sved frem.
13 år10. april 2011 kl. 09:21
bbsbb (slettet)
Velkommen tilbage (-:
Jeg har aldrig haft tålmodighed til Iforms løbeprogrammer.. startede for en måneds tid siden med et, hvor kriteriet var at man kunne løbe i 5 minutter uden pause. Det lover 15 km på 12 uger, men jeg vil nok kun op på 7 og så forbedre tiden (:
Ved ikke hvor god du er, men jeg vil gerne sende dig et link, hvis du har lyst?
I går løb jeg 5 km med to pauser.. årh det er skønt, når jeg kan mærke, at det rykker sig så hurtigt (-:
Jeg har aldrig haft tålmodighed til Iforms løbeprogrammer.. startede for en måneds tid siden med et, hvor kriteriet var at man kunne løbe i 5 minutter uden pause. Det lover 15 km på 12 uger, men jeg vil nok kun op på 7 og så forbedre tiden (:
Ved ikke hvor god du er, men jeg vil gerne sende dig et link, hvis du har lyst?
I går løb jeg 5 km med to pauser.. årh det er skønt, når jeg kan mærke, at det rykker sig så hurtigt (-:
13 år10. april 2011 kl. 17:40
lilja (slettet)
Tak for jeres svar :)
Det er dejligt at komme i gang og have succes med min motion :) Jeg er glad for iforms program og holder mig til det ;)
Det er dejligt at komme i gang og have succes med min motion :) Jeg er glad for iforms program og holder mig til det ;)
13 år10. april 2011 kl. 18:52
Store_Michael (slettet)
Hej Lilja,
Jeg har nettop afsluttet et lignende program fra Nettræning.dk
Det var et 10 ugers program, som kulminerede med 5 km i et hug. Programmet er et begynder program - til dem der aldrig har løbet før.. Så det var lige mig.. Tænker det er meget lig det du har fra iForm.
Jeg har været utrolig glad for programmet, og løber nu 5 km på ca. 30-35 min. Ikke imponerende, men taget i betragning at jeg førhænd kun løb hvil det gjalt livet, så synes jeg det er pænt.
Nu skal jeg blot bedre min tid til under 28 min. så kan jeg starte på 5km, for øvede :-)
Held og lykke med dit program...
Det er det hele værd, så hold du bare ved..
mvh
Michael (med personlig tråd, "Sømand i Knibe")
Jeg har nettop afsluttet et lignende program fra Nettræning.dk
Det var et 10 ugers program, som kulminerede med 5 km i et hug. Programmet er et begynder program - til dem der aldrig har løbet før.. Så det var lige mig.. Tænker det er meget lig det du har fra iForm.
Jeg har været utrolig glad for programmet, og løber nu 5 km på ca. 30-35 min. Ikke imponerende, men taget i betragning at jeg førhænd kun løb hvil det gjalt livet, så synes jeg det er pænt.
Nu skal jeg blot bedre min tid til under 28 min. så kan jeg starte på 5km, for øvede :-)
Held og lykke med dit program...
Det er det hele værd, så hold du bare ved..
mvh
Michael (med personlig tråd, "Sømand i Knibe")
13 år14. april 2011 kl. 23:48
Jeg er ny-gammel på siden... altså jeg har en gammel bruger profil og har tidligere tabt med bl.a. ved hjælp fra denne side, men nu er det hele røget på igen og jeg må på den igen.
I min barndom og ungdom red jeg meget og dyrkede hesteverdenen. Jeg har siden ikke kunnet finde noget motion jeg har kunnet lide at dyrke gennem en længere periode og jeg har ikke tid til at have en hest.
Men nu har jeg taget løb op, fordi det passer med flere af mine kriterier for motion: Ikke sådan noget skemalagt noget, skal kunne gøres når som hest, hvor som helst og gerne en motionsform, hvor man kan følge årets gang i naturen.
Jeg fandt I Forms løbeprogram for begyndere, hvor man i løbet af 3 mdr. kommer op på at kunne løbe 5 km. Jeg har nu løbet 2 gange og glæder mig rent faktisk til at skulle ud igen på tirsdag :)
Jeg tror programmet er godt for mig, fordi det starter på så lavt et niveau, at jeg kan få succes oplevelse med løbetræningen :)
OG så var det jo et så fantastisk vejr i dag, at det var en fryd at løbe :)