Øverste mavemuskler.

Du læser en tråd i debat > motion

Øverste mavemuskler.
Hej, alle sammen! :D

Nogen, som har nogle gode råd, om hvordan jeg kan træne mine øverste mavemuskler...
Nogle effektive øvelser?
Jeg vil gerne strammes op der og de nederste, men først de øverste, da det ikke er særlig pænt når jeg sidder... det er faktisk pænt ulækkert...
13 år3. april 2011 kl. 12:38
re: Øverste mavemuskler.
hm.. Der er rigtig mange fantastiske øvelser, men vil da lige byde ind med det, jeg kørte her til aften foran fjernsynet xD

Det er en cyklus opbygget af 7-8 øvelser, som køres lige efter hinanden. ca. 8-12 reps pr øvelser.

f.eks:
side planke crunch 8-12 reps på hver side.
Crunch på pude -> hvis man spræder benene god fra hinanden, så der dannes et V, sørger for at holde lænden i gulvet under hele øvelsen, går denne lige i maven. Man løfter bare op som ved en almindelig mavebøjning i denne position. Jeg lagde en pude under lænden, for at gøre det lidt mere spændende.
side'sjov Man lægger på siden med strækte ben og en sammenlagt pude ved/under lænden, hænderne strækt lige ud for kroppen. Nu løfter man simpelthen bare lige op, så den nederste skulder løfter sig fra gulvet, og derefter kontroleret tilbage igen. igen 8-12 stk. på hver side.
Langsomme Mountain climbers 8-12 stk på med hver ben.
numseløft på pude Man ligger på gulvet, igen med en pude under lænden. Presser lænden ned i puden, strækker benene lige i vejret, og kører dem kontroleret ned mod gulvet. Løfter op igen, helt op så bagdelen løftes fra puden. Sænker kontroleret ned igen.
variation af overstående, blot uden pude
Når man løfter op, trækker man benene mod den ene skulder, sænker derefter roligt benene mod gulvet. Når man når dertil, hvor lænden næsten ikke kan holdes i gulvet mere, løftes benene igen. Nu over mod den anden skulder. Det var en rep.
dræberen
Lig dig i planken med strækte arme, evt på knoer. buk nu den ene arm, så du kommer til at ligge på underarmen, og gør det herefter med den anden. Når du ligger her, løftes og bukkes f.eks. højre ben, så knæet trækkes op mod din side. Tilbage med benet og op i planke på strækte arme. Det var en halv rep. Samme gøres nu til den anden side.

Denne cyklus fudføres ihvertfald 2-3 gange, eller hvor mange man nu kan/ønsker. Det giver sved på panden, og nogle ømme mavemuskler.
13 år4. april 2011 kl. 00:43
re: Øverste mavemuskler.
Tak.
13 år14. april 2011 kl. 21:25
re: re: Øverste mavemuskler.
Vil prøve at se, om jeg kan finde ud af det :-P
13 år14. april 2011 kl. 21:26
Det lyder som en spændene kombination. Kunne sagtens bruge lidt variation i mine egne daglige øvelser foran fjernsynet :-)

Men, findes der nogle skitser på nettet over de nævnte øvelser, jeg er nemlig ikke helt med på dem alle ?

mvh
Michael.
13 år16. april 2011 kl. 02:19
Mange af øvelserne er fundet herfra:
youtube.com
side plank crunch: youtube.com

Den jeg har kaldt Variation af overstående, blot uden pude er en jake knife variation. En almindelig jake knife youtube.com Den kan sagtens bruges, den targer dog ikke siden lige så meget, men en fremragende øvelse.
Dræberen Er en hjemmelavet øvelse sammensat denne øvelse: youtube.com og benbevægelsen i en reptile push up.
Håber det gav lidt mere mening nu :)
13 år17. april 2011 kl. 08:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });