Tabte kalorier ved løb

Du læser en tråd i debat > motion

Tabte kalorier ved løb
Jeg løb i går 8 kilometer og da jeg indtastede det, fik jeg at vide at jeg havde tabt 378 kalorier. Almen praksis omkring løb og tab af kalorier siger at man kan gange antal kilometer med sin vægt og det giver antal tabte kalorier. Dvs. dobbelt op her. Jeg løber med Garmin ur og det siger også over 700 tabte kalorier og det samme gør flere andre sider hvor jeg har tjekket, så hvor får dette program sine tal fra?
13 år30. marts 2011 kl. 09:30
re: Tabte kalorier ved løb
Det kommer jo ikke an på hvor mange km du løber, nærmere hvor hurtigt?
13 år30. marts 2011 kl. 09:46
Jeg synes faktisk 700 lyder ret vildt. Men antal kilometer * vægt passer meget godt med det tal jeg fik fra iForms ruteplanner efter jeg havde løbet den anden dag..

Tror du ikke at du har tastet det forkert ind? For jeg har lige tastet det ind her på madital og det passer altså meget godt. Du skal huske at det tal der står ud for aktiviteten løb ikke er antal kilometer men hvor hurtigt du har løbet. Det gør i hvert fald klart en forskel.
13 år30. marts 2011 kl. 09:48
Jeg løber ca. en tid omkring 4 minutter og 30 sekunder pr. kilometer. Jeg ahr løbet i snart 30 år og har studeret løb, vægttab osv. så jeg ved at tallene på dette site er forkerte:-)
13 år30. marts 2011 kl. 09:53
Sjovt nok, for lige præcis tommelfingerreglen om antal km*vægt passer fint med det tal jeg får her på madital.dk.

Så forstår faktisk ikke at det ikke passer hos dig.

Igen - er du sikker på at du taster det rigtigt ind? 4,5 min. pr. km er afrundet ca 13,5 km i timen. Løb du 8 km er det ca 36 minutter. Altså skal du vælge "løb (13,5 km/timen) og taste 36 minutter ind. Er det det du har gjort?
13 år30. marts 2011 kl. 11:24
Jeg har nu ændret det til 13,5 km/t og det hjalp en del, så tusind tak for hjælpen:-)
13 år30. marts 2011 kl. 13:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });