Wuhuu mindre blob og appelsinhud på bare 9 dage :)

Du læser en tråd i debat > motion

Wuhuu mindre blob og appelsinhud på bare 9 dage :)
Hej alle sammen.

Sidste onsdag besluttede jeg mig for at nu skulle jeg sku til at gøre mig sommerklar.

Jeg har siden februar trænet lidt 3 gange om ugen men har ikke tænkt over hvad jeg har spist.

Men siden sidste onsdags har jeg spist grønt grønt grønt og intet slik eller fedt.
Siden i fredags har jeg trænet 2 gang om dagen, morgen 40 min. styrketræning og aften 1 times kondi.

vægten går mega langsomt men jeg begynder at ku se forskel på min krop.
Mine lår og numse har mindre appelsinhud (der er stadig meget) og underligt nok, på mit ene lår er der ikke sådan en stor fedt blob ude i den ene side. på det andet er der stadig lidt men ikke så meget som før.
Når jeg spænder i bene kan jeg mærke musklerne over mit knæ, længere oppe på låret er de dog stadig begravet i fedt.

Men er virkelig overasket over hvor hurtigt det egentligt går hvis bare man tæller hver kalorie man indtager og forbrænder.

Jeg spiser omkring 800-900 kal om dagen og den sidste uge har jeg haft mit ur på fra morgen til aften og der har jeg forbrændt ca 2800 kal :)

13 år25. marts 2011 kl. 18:46
re: Wuhuu mindre blob og appelsinhud på bare 9 dage :)
Tillykke med beslutningen :)
Hvor høj er du og hvad vejer du?

Du skal sørge for at spise mindst 1200 kcal om dagen, ellers holder dit vægttab meget snart op - din krop går i undtagelsestilstand og tror der er hungersnød = den sparer hvor der spares kan :)
13 år25. marts 2011 kl. 19:42
jeg er 183 høj og vejer 98 kg jeg er en str 44, første mål er str 40.

kan man godt tabe ca 300 gr om dagen selv om man er oppe på 1200 kal om dagen?

hva skal jeg så spise? nu er ca 70-75 % af min kost grønt og så om morgenen spiser jeg 50 gr müsli og til prokost noget protein med grønt og så om aftenen 150 gr kød eller 100 gr pasta eller ris til grønt. når jeg kommer hjem fra træning om aftenen spiser jeg lidt yoghurt eller mælk. jeg får ca 6 små måltider om dagen og drikker ca 2 l vand
13 år26. marts 2011 kl. 10:04
Nej det er ikke sikkert du kan tabe dig 300 g om dagen, hvis du spiser 1200 kcal om dagen, men nu ligger anbefalingerne også på 0,5-1,0 kilo om ugen, så det er faktisk bedre at tabe sig mindre.

Hvad er dit basalstofskifte??? Jeg ved godt mange anbefaler min. 1200 kcal, men tallet er altså individuelt, og svarer til dit basalstofskifte. Dette må du ikke spise under. Det er den energi din krop har brug for, for at holde organerne i gang og holde legemestemperaturen. Og basalstofskiftet er det som din krop skal have når den er i hvile, så bevæger du dig i løbet af dagen (og det gør alle jo medmindre de er sengeliggende eller kørestolsbrugere) så skal du gange med din aktivitetsfaktor.

Faktisk så regner dette program det ud for dig, når du indtaster i din profil, og skriver også hvad din krop mindst har brug for pr. dag.

Så vil du være god ved din krop er det du følger.

Din kost ser umiddelbart fin ud, du kan jo bare sætte portionsstørrelserne op, så du får mere. Hvad med fedt, får du noget af det?? Din krop har brug for fedt hver dag, for at den kan optage A, D og E vitaminer.

Så hvis du vil tabe dig på en sund måde, så skru tempoet lidt ned, og vær god ved dig selv :)

Held og lykke med vægttabet :)
13 år26. marts 2011 kl. 17:55
Hvis du kigger lidt i trådene herinde, kan du finde massere af gode råd omkring kosten og hvordan du stadig kan tabe dig, selvom du kommer lidt op i kalorier ;)
Men som kaj også siger - du skal ikke regne med at tabe dig 300 gram om dagen (hvilket jeg også synes lyder meget usundt..)
Du skal lige sørge for, at spise fedt (igen som Kaj siger), det er også nødvendigt i et vægttab - spis gerne af det sunde, f.eks. fra nødder. Og lige en lille detalje: Husk at slappe af med motionen også, så din krop får lov til at bygge sig op igen :)
13 år24. april 2011 kl. 22:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });