Mad inden træning?

Du læser en tråd i debat > motion

Mad inden træning?
Hej

Jeg vil gerne tabe mig og er derfor gået i gang med at spise sundere og motionere mere. Nu er det så, at jeg tænker, at der må være noget mad, der er bedre at spise end andet, inden man skal træne, hvis man gerne vil fedtforbrænde. Er det noget med at spise protein fremfor kulhydrat eller hvordan?
Hvad spiser I inden træning?
13 år5. marts 2011 kl. 14:09
re: Mad inden træning?
protein, protein, protein, protein, protein altid PROTEIN!:)
Før, under og efter!
13 år5. marts 2011 kl. 18:34
Tak for svaret :o)

Hvilke fødevarer indeholder meget protein?
13 år7. marts 2011 kl. 17:15
Kød, fisk, fjerkræ, magre mælkeprodukter, hytteost, skyr, æg, kickærter, tofu, linser, bønner(ikke de grønne).. Proteinpulver er en nem løsning..
13 år8. marts 2011 kl. 07:14
Hej CakeCrazy

Nu ved jeg ikke hvad plan du træner på og om du er en kvinde eller mand.

Men i Charlotte Bircows bog, skriver hun nogle forslag.

før træning konditionstræning eller styrke foreslår hun smoothies med frugt ( så man får en masse sunde kulhydrater, så man rigtig kan give den gas ;=) )

Og efter træning når man skal genopbygge er det mager protein, med grønsager og sundt fedtstof ( helst over salaten der ikke har været varmet, rapsolie, hørfrøolie osv).

Jeg selv spiser ikke noget specielt før træning. Jeg spiser en banan i omklæningsrummet og så ganske almindelig frokost eller aftensmad, der indeholder det førnævnte.

Mvh
13 år17. marts 2011 kl. 22:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });