pulsur og vidst forbrænding.

Du læser en tråd i debat > motion

pulsur og vidst forbrænding.
Jeg har igår købt et pulsur (garmin FR60) og anvendte det idag for første gang under træning. Det var rigtig fed måde at træne på synes jeg. Motiverende.
Men nu kommer så mit spørgsmål, jeg lod det køre fra jeg gik igang og indtil jeg var helt færdig med træning. Og og tastede så træningen ind under fri træning. Men det jeg så ikke forstår er, at udfra hvad uret siger, så skulle jeg have forbrændt nærmest dobbelt så meget som jeg ellers gør, når jeg taster en træning ind.
Jeg prøvede at lave en test med gåturen hjem. Uret vidste at jeg skulle have forbrændt ca 300 kcal på gåturen (ca 40 min), men når jeg tastede den samme tid og ca hastighed ind i madital, havde jeg udfra dens udregning kun forbrændt ca 150 kcal på samme tur. Så hvad skal jeg lige gå udfra??? Det gør jo en stor forskel om jeg efter endt træning indtaster måske 1000 kcal eller 500 kcal...

Er der nogen af jer som har et godt råd? eller erfaring med træning med pulsur og forbrænding???
13 år1. marts 2011 kl. 21:47
re: pulsur og vidst forbrænding.
Jeg bruger selv et pulsur hver dag under min træning og ligesom dig, saa taster jeg ogsaa mine resultater ind under fri træning. Du har tastet forskellige oplysning ind om dig selv til dit pulsur, saa som alder, køn, vægt osv og din puls bliver nøje fuldt under hele din træning. Den forbrændning der staar i mad i tal er gennemsnits tal, men tager ikke hensyn til netop dine oplysninger og netop din puls. Jo daarligere din form er jo højere vil din puls være og jo mere vil du forbrænde. Naar du kommer i bedre form, vil din puls automatisk blive lavere under træning, og du vil som et resultat herfra forbrænde mindre.
Det er en utrolig god maade at motivere sig selv under træning at benytte sig af et puls ur. Man kan sætte sig forskellige maal med hensyn til forbrændning, puls eller antal timer man træner. Held og lykke med dit nye ur.
13 år2. marts 2011 kl. 09:13
re: pulsur og vidst forbrænding.
ja tænker også at uret burde komme med en rimelig margen på den angivne forbrænding. Men tænker også, at der jo er mange flere faktorer, end de nævnte, der spiller ind for at nærme den aktuelle forbrænding. Vi alle har jo ikke den samme forbrænding, hellere ikek selvom vi havde samme alder, køn, vægt osv....

og netop som du siger, så spiller ens kondital jo også ind... hvilket ens fedt-/muskel % også gør... så det kan jo aldrig være helt præcis... men må lige teste nærmere end periode, og så lligge underskudder derefter og se hvad der sker :)
13 år2. marts 2011 kl. 19:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });