#2 af mariannesm
Motion efter Alkohol?
Du læser en tråd i debat > motionmariannesm
re: Motion efter Alkohol?
Der er selvfølgelig tale om alkoholindtagelse - og ikke alkoholdindtagelse gg
13 år28. februar 2011 kl. 16:01
JiBar (slettet)
Efter indtagelse af alkohol, vil jeg ikke anbefale dig at dyrke nogen form for motion. Kan ikke huske hvad der helt specifik sker.
Men det forekommer sådan, at når kroppen indeholder alkohol, så skal den først forbrænde alkoholen, så sukker og der efter kan den forbrænde fedt..... hvor lang tid kroppen tager om at forbrænde alkoholen afhænger af flere punkter. køn, vægt, kondition, basalforbrænding osv osv osv..... og det hjælper ikkke på alkohol forbrændingen at dyrke motion i tro om at man så kan forbrænde alkoholen hurtigere... nix!!!
tværtigmod udsætter du faktisk alkohol forbrændingen hvis du dyrker motion sålænge kroppen indeholder alkohol. Hvis jeg husker helt rigtigt, vil du istedet forbrænde muskelmasse(ingen fedt) hvis du dyrker motion efter indtagelse af alkohol.
Din forbrænding er iøvrigt nedsat i ca 48 timer efter moderat indtagelse....
så kort fortalt. Ingen motion før alkoholen er ude af kroppen igen. Undgå idet hele taget at indtage alkohol hvis man ønsker vægttab.
1g alkohol = 9 kcal
Men det forekommer sådan, at når kroppen indeholder alkohol, så skal den først forbrænde alkoholen, så sukker og der efter kan den forbrænde fedt..... hvor lang tid kroppen tager om at forbrænde alkoholen afhænger af flere punkter. køn, vægt, kondition, basalforbrænding osv osv osv..... og det hjælper ikkke på alkohol forbrændingen at dyrke motion i tro om at man så kan forbrænde alkoholen hurtigere... nix!!!
tværtigmod udsætter du faktisk alkohol forbrændingen hvis du dyrker motion sålænge kroppen indeholder alkohol. Hvis jeg husker helt rigtigt, vil du istedet forbrænde muskelmasse(ingen fedt) hvis du dyrker motion efter indtagelse af alkohol.
Din forbrænding er iøvrigt nedsat i ca 48 timer efter moderat indtagelse....
så kort fortalt. Ingen motion før alkoholen er ude af kroppen igen. Undgå idet hele taget at indtage alkohol hvis man ønsker vægttab.
1g alkohol = 9 kcal
13 år28. februar 2011 kl. 18:58
kis (slettet)
Tankevækkende at forbrændingen er nedsat i 48 timer
efter moderat indtagelse af alkohol...2dage!
vh kis
13 år1. marts 2011 kl. 20:42
Hvis man af den ene eller anden grund har indtaget alkohol, vil det så være muligt, og vil det være fornuftigt eller tilrådeligt at dyrke motion 3-4 timer efter?
Jeg tænker på, at man måske har indtaget 3-4 genstande.