Vægttab og motion??
Du læser en tråd i debat > motionAblanu
re: Vægttab og motion??
Nogen gange kan vægttabet godt gå i stå, så kan du evt. spise noget mere nogle dage og så gå tilbage på den 'lille' kost igen.
Din meget motion kunne godt have noget med det at gøre, ja.. Har du prøvet at måle dig i stedet? Altså med målebånd? Det kan være, det er der forskellen er :)
Din meget motion kunne godt have noget med det at gøre, ja.. Har du prøvet at måle dig i stedet? Altså med målebånd? Det kan være, det er der forskellen er :)
13 år27. februar 2011 kl. 19:48
Mumse84 (slettet)
Det har jo bare været langsom helt fra start og synes jeg har sørget for at spise ekstra en eller to dage da jeg har fået afvide det sætter forbrændingen op.
Jeg har desværre ik målt mig nej og jeg kan da tydeligt se det på min mave.
Det er selvfølgelig hård træning det meste af det så det kan nok ik undgåes der kommer muskler på samtidig, tænkte bare om nogle af jer har prøvet det samme.
Jeg har desværre ik målt mig nej og jeg kan da tydeligt se det på min mave.
Det er selvfølgelig hård træning det meste af det så det kan nok ik undgåes der kommer muskler på samtidig, tænkte bare om nogle af jer har prøvet det samme.
13 år27. februar 2011 kl. 20:02
JiBar (slettet)
hvis du ikke har trænet så meget eller slet ikke trænet inden du gik igang med at tabe dig, skal du også huske på at du samtidig bygger muskler op. Så det optimale vil altig være en blanding mellem at kigge på vægten alene, måle sig flere steder, og tage sin fedt %... vægten kan nemlig sagtens stå stille eller ligefrem bliver højere selvom kropsmål og fedt % bliver mindre.
Desuden skal du huske på, at jo mindre muskelmasse din krop består af, jo laver er din forbrænding. Samtidig med, at jo mindre fedt du har på kroppen, jo længere tid tager det også at tabe det sidste. Her skal man faktisk være ekstra opmærksom på sin træning og kost. Går man for aggressivt tilværkst, vil du miste muskelmasse i stedet for fedt. Dette vil også ske hvis dit kcal indtag er for lavt i forhold til dine behov. Samt vil din forbrænding automatisk blive mindre hvis man ikke overholder disse ting.
Når det ikke er mere end et par enkle kg du gerne vil tabe, så giv dig god tid. Sørg for maks at ligge 500 kcal under dit ligevægtsindtag(basalstofskifte + forbrændt via aktiviteter).
Så vær tålmodig, og huske at holde dine pauser, så din krop kan restituere. Overtræner du, vil du faktisk ødelægge mere end du gavner!!!
Desuden skal du huske på, at jo mindre muskelmasse din krop består af, jo laver er din forbrænding. Samtidig med, at jo mindre fedt du har på kroppen, jo længere tid tager det også at tabe det sidste. Her skal man faktisk være ekstra opmærksom på sin træning og kost. Går man for aggressivt tilværkst, vil du miste muskelmasse i stedet for fedt. Dette vil også ske hvis dit kcal indtag er for lavt i forhold til dine behov. Samt vil din forbrænding automatisk blive mindre hvis man ikke overholder disse ting.
Når det ikke er mere end et par enkle kg du gerne vil tabe, så giv dig god tid. Sørg for maks at ligge 500 kcal under dit ligevægtsindtag(basalstofskifte + forbrændt via aktiviteter).
Så vær tålmodig, og huske at holde dine pauser, så din krop kan restituere. Overtræner du, vil du faktisk ødelægge mere end du gavner!!!
13 år27. februar 2011 kl. 21:56
Mumse84 (slettet)
Jeg har gået til spinning i 3 år men fik afvide jeg skulle kombinere det med styrke eller anden motion hvis jeg ville tabe mig da kroppen ellers vænner sig til den samme motion, så styrketræning er jeg begyndt en del mere med og kan da godt mærke jeg så småt begynder at kan ta flere kilo, det må vel være pga muskelopbyggelse.
Det er rigtig det er vigtig at restituere og det mener jeg også jeg gør da jeg ikke dyrker den samme motion to dage i træk, det kan da godt ske indimellem jeg spinner to dage i træk.
Typisk ser det sådan ud (kan godt ændre lidt i det afhængig af vejret):
Mandag: spinning eller løb
Tirsdag: spinning & push
Onsdag: gå 1 time
Torsdag: spinning
Lørdag: spinning & push
søndag: løb, gå eller svømme
Jeg synes jeg har en del muskler og burde forbrænde en del men jeg tager nok stadig på i muskler efter jeg er begyndt med mere styrketræning.
Jeg må bare ha lidt tålmodighed og prøve at måle i stedet for at fokusere på vægten :)
Tusind tak for jeres gode svar. Man kan jo helt miste modet med det tempo men ja jeg er ik overvægtig og kan nok ik forvente det går meget hurtigere.
Det er rigtig det er vigtig at restituere og det mener jeg også jeg gør da jeg ikke dyrker den samme motion to dage i træk, det kan da godt ske indimellem jeg spinner to dage i træk.
Typisk ser det sådan ud (kan godt ændre lidt i det afhængig af vejret):
Mandag: spinning eller løb
Tirsdag: spinning & push
Onsdag: gå 1 time
Torsdag: spinning
Lørdag: spinning & push
søndag: løb, gå eller svømme
Jeg synes jeg har en del muskler og burde forbrænde en del men jeg tager nok stadig på i muskler efter jeg er begyndt med mere styrketræning.
Jeg må bare ha lidt tålmodighed og prøve at måle i stedet for at fokusere på vægten :)
Tusind tak for jeres gode svar. Man kan jo helt miste modet med det tempo men ja jeg er ik overvægtig og kan nok ik forvente det går meget hurtigere.
13 år28. februar 2011 kl. 11:33
Håber der er nogen der har lidt forstand på det og kan hjælpe.
Jeg vejer 64 og mangler at smide 4 kilo mindst, indtil videre er det blevet til 1,6 kilo over 5 uger.
Jeg spinner 3-4 gange i ugen, styrketræner på push-hold 2-3 gange i ugen og så går eller løber jeg 1 gang i ugen. (det skal siges jeg ik er skrap til at løbe så det er ik mere end 3 km, når jeg går er det en times tid i højt tempo).
Jeg sørger for til dagligt at holde mig på omkring 1300-1400 kcal (de dage jeg spinner kan jeg godt spise lidt mere).
Hvad er det jeg gør forkert?