Kalorier forbrændt ved orgasme

Du læser en tråd i debat > motion

Kalorier forbrændt ved orgasme
kvinder.bt.dk

Nogen der tror på det? Lyder jo helt ude i hampen, 1000kcal på 20sekunders orgasme...
Har undersøgt sagen nærmere på nettet og har fundet sider der siger at en orgasme forbrænder alt fra 12kcal til 180 osv, men det der går igen mest er 49kcal...
Nogen der ved noget om dette? Kan man virkelig forbrænde 49kcal på så kort tid?

Håber ikke at emnet støder nogle, i så fald beklager jeg dybt

God dag til alle
xXPainfulPerfectionXx
13 år19. februar 2011 kl. 16:35
re: Kalorier forbrændt ved orgasme
Tror bestemt ikke at det kan passe, jeg har også hørt at man ved selve orgasmen forbrænder 50 kalorier.

1000 kalorier på 20 sek lyder helt utrolig, men der står også at man skal gøre det helt rigtigt. Gad godt vide hvad det betyder, og hvordan man så gør det helt rigtig. Det kunne være en behagelig måde at tabe sig på ;-)
13 år19. februar 2011 kl. 16:45
bliver nød til lige at rette jer...

1 kcal = 1000 kalorier. I skal huske på at kcal står for kilokalorie.
samme princip som 1 km = 1000 m ;)

Om dem som har skrevet artiklen har lavet samme fejl med udregning skal jeg ikke kunne sige. For kan jo være at de mener 10 kcal på 20.... hvilket godt kan lade sig gøre. Men nægter at tro at tro at 20 sek orgasme kan give 1000 kcal. :)
13 år19. februar 2011 kl. 17:49
Du har nok ret, det med kilokalorierne tænker jeg aldrig over betyder 1 = 1000, for som regel står der jo bare fx 80kcal på produkter mm. uden at det menes som 80000... Håber jeg da ikke i hvert fald xD
Men det er nok forklaringen på denne artikel..
Det kan sikkert godt passe at man forbrænder 10kcal i stedet :-)
13 år19. februar 2011 kl. 23:02
Ellers kunne man jo nemt løse sine vægtproblemer ved at dyrke en masse sex. Så ville en slankekur jo pludselig blive meget sjovere:-)
13 år21. februar 2011 kl. 20:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });