input til "hjemmemotion"

Du læser en tråd i debat > motion

input til "hjemmemotion"
Jeg mangler - STADIG - at komme af med de sidste 6 kilo efter at have født for 8 måneder siden. Jeg har helt klart det problem, at jeg altid har været enormt aktiv - og nu drysser jeg bare rundt herhjemme med ungerne.

Jeg har sat mig for, at jeg vil have 20 minutters motion om dagen, og indtil nu har jeg dans (med eller uden børn), sjippe og hulahop som muligheder. Kan også vade en laaaang tur med klapvognen, men det er vist mest aktuelt om et par måneder :-) Nå, men valgmulighederne er allerede ved at være lidt kedelige, så hvis I har ideer til andre måder, jeg kan te mig tosset på herhjemme, så hit med dem! :-)

mvh. tina
13 år6. februar 2011 kl. 10:55
re: input til "hjemmemotion"
Uh, her vil jeg gerne se med! Jeg gør nemlig ca det samme, og mangler også lidt afveksling ;)

Noget stepagtigt er en mulighed, og hvis I har have, og du er glad for havearbejde, er det muligt at tage en tur ud og lave lidt der (når barnet sover - med baby-alarm i bæltet) :)
Ellers kan du jo også lave forskellige former for styrketræning, cirkeltræning osv, men jeg ved ikke, hvor sjovt det er i længden ;)
13 år6. februar 2011 kl. 11:02
Jeg tænker straks på wii fit eller wii dance eller lign. Har hørt at det skulle være rigtig godt, sjovt og samtidig få pulsen op, selvom at det bare foregår foran fjernsynet hjemme i stuen!
13 år6. februar 2011 kl. 22:46
Jeg kan varmt anbefale wii fit plus. Det er ganske sjov underholdning og så kan ungerne, hvis du har nogle lidt større, også være med.
Der er meget at vælge imellem på plus modellen, så det behøver ikke være det samme spil hver dag.

Med det rigtige tøj er en laaang gåtur også muligt, jo kolder det er, jo flere kalorier bruger kroppen på at holde sig varm, så det er jo faktisk en ekstra bonus:)

13 år7. februar 2011 kl. 08:44
Hej,
Jeg har også født, 6måneder siden, og jeg arbejder med et lille mave, balle, lår program hver aften ved siden af sengen.
Programmet består i 20 gentagelsetfor hver øvelse:

Ligge på ryggen: mavebøjninger, skrå mave bøjninger H/V. numsen løfts fra underlaget- fødderne er placeret i gulvet med bøjning i knæet.

Side liggende: øverste ben er strækt og løvtes skråt bagud, øverste ben løftes med 90 grader bøjning i knæet, fødderne holdes samlet knæet løftes, underste ben løftes fra underlaget mens øverste bens fod er placeret i gulvet.

mave liggende: Løft af overkrop, løft af modsatte arm og ben.

Det giver lige en lille opstramning.

og ellers har jeg en fast dag hvor jeg tage ud og svømme mens kæresten passer den lille
13 år7. februar 2011 kl. 13:59
Jeg kan helt klart anbefale Bodyrock.tv
Hun laver nogle gode hurtige workout, som ikke tager lang tid, men er ret krævende.. :) Det gode er, alle kan være med, og det kræver ikke mange redskaber. En tung taske fuldt med bøger kan sagtens gå for sandsæk, en interval timer kan findes på nettet, og ja. Med lidt opfindsomhed kommer man meget langt :)
13 år13. februar 2011 kl. 17:27
Jeg har diverse dvd'er med forskellige træningsformer. Aerobic, konditionstræning, med bold osv og jeg synes helt klart at det er værd at se på de forskellige dvd'er man kan købe.
Desuden har jeg en motionscykel, som jeg cykler på hver dag. Det gør jeg mens jeg ser TV og så føles det ikke så anstrengende og ellers ville jeg bare have siddet på min flade og set TV.

Wii og playstation med eyetoy, vælg de spil med mest aktivitet såsom play sports, synes jeg også er gode. Sjove og undeholdende og sveddryppende på en og samme tid.
13 år13. februar 2011 kl. 17:49
når vejret er godt så er det bare ud i det fri...med eller uden børn for der er masser af gode ting at ku lave...også hvor børnene kan være med......brug nogle af naturens ting....kan være sten.....mindre træstamme.....løb i strandkanten.....hvis du slår op på youtube under crossfit så er mange af de ting de bruger kan man skifte ud med naturens ting.....det gælder bare om at være kreativ og pres sig selv
13 år10. august 2011 kl. 22:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });