Ny og forstår ikk det med aktivitet

Du læser en tråd i debat > motion

Ny og forstår ikk det med aktivitet
BEREGNET UD FRA AKTIVITETSPROFIL (23 timer, 20 minutter: 2.832 kcal) sådan står der sammen med spinning som jeg skal til i aften. der står jeg har forbrændt over 3000 kalorier. det hænger jo ikke sammen og hvad betyder FAKTOR ? min står på 1,9 i dag.

Hjælp :)
mvh gitte
13 år18. januar 2011 kl. 15:07
re: Ny og forstår ikk det med aktivitet
prøv at tjekke dit aktivitetsniveau i din profil. Det står sikkert for højt
13 år19. januar 2011 kl. 09:44
altså det med arbejde ?
der står min på den med skole og undervisning. men det der med 23 timer og 20 min forstår jeg ikk
13 år19. januar 2011 kl. 12:48
Lige præcis. Det er det, niveau programmet regner kalorieforbrug ud fra. Så hvis du har brugt 40 min på spinning, er der 23 timer og 20 min tilbage til programmet at regne ud.
13 år19. januar 2011 kl. 14:17
men der står bare som om at jeg har forbrændt snart over 3000 kalorier, hænger jo ikk sammen :)
Det kan jeg se der ude på oversigten hvor man kan se hvor mange kalorier jeg har spist og hvor meget mere jeg kan spise på dagen og så hvor meget der er forbrændt
13 år19. januar 2011 kl. 17:32
Hvorfor skulle det ikke hænge sammen ?
Jo mere gas du gi'r den til spinning, jo mer' gi'r det. Jeg går ud fra, at du gi'r den gas.
Så hvis dit aktivitets-niveau passer, skal der ikke meget spinning til, før du er over 3000 kcal
13 år19. januar 2011 kl. 18:57
HElt ærligt jeg forstår det ik :)

ud forspinning står der at jeg forbrænder ca 350 kalorier. og det ved jeg er rigtig nok.
forstår virkelig ik det andet :)
13 år19. januar 2011 kl. 20:42
Der er 24 timer i døgnet, og med din indtastning i din profil har den så fundet ud af hvor mange kalorier du forbrænder i døgnet. Når du så ydermere skal til spinning i 40 min. forbrænder du jo ekstra kalorier men den skal jo modregne tiden, da det ikke er de 24 timer mere alene det kommer an på. Derfor plusser den kalorierne og minusser tiden, som stadig samlet giver 24 timer.

Håber at det hjalp :o)
13 år20. januar 2011 kl. 05:09
Hej Gitte,
Der er to måder at indtaste sin aktivitet: Enten vælger du i din profil dit aktivitetsniveau og indtaster hvor meget motion du dyrker i løber af en uge. Så får du et gennemsnit, og det er det, der hedder "beregnet ud fra aktivitetsprofil".
Hvis du vil have det mere nøjagtigt, indtaster du 0 timer motion under din profil, men indtaster så hver dag det motion, du dyrker. Det gør jeg selv, for jeg synes det er motiverende at se hvor meget energi jeg kan forbrænde på en times step eller spinning. Da et døgn har 24 timer, vil de timer, du ikke har indtastet som motion, stå som "beregnet ud fra aktivitetsprofil". Og det kan sagtens være 3000 kcal om dagen, så det behøver ikke være forkert.
"Faktor" bruger jeg ikke selv til noget, det handler vist om, hvor meget man forbrænder i forhold til at ligge ned, men det skal du ikke hænge mig op på ;-)

Håber det var en hjælp :-)

PS. Pas på, at du ikke indtaster motionen dobbelt - altså at du ikke både angiver den i aktivitetsprofil og indtaster den under "motion", for så bliver den også beregnet dobbelt - og så snyder man :-D

13 år25. januar 2011 kl. 11:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });