løbetræning opstart

Du læser en tråd i debat > motion

løbetræning opstart
jeg har tænkt mig at begynde at løbetræne når det bliver lidt varmere udenfor. og ikke er så superglat.

men tænker lidt på hvordan den bedste måde at træne sig op på i starten er?

jeg har aldrig løbet før, og laver ikke rigtig noget fysisk, så min kondi er helt i bund.
jeg har bestilt et pulsur som viser hastighed og distance. så hvad er jeres gode råd til en god opstart?
13 år1. januar 2011 kl. 02:03
re: løbetræning opstart
Nu er der flere løbesider på nettet med programmer for både begyndere og øvet, det kan klart anbefales, men såfremt du har mulighed for det, så tilmeld dig et begynder hold dér, hvor du bor eller hvor der nu er et i nærheden.... Det vil helt klart være nummer ét . Man får et super godt sammenhold og du er sammen med ligestillede, som har samme formål som dig, så I kan motivere hinanden og så kan der være du finder en løbemakker til senere, når I ikke længere er begyndere ;o)

Om en 6-12 uger vil du kunne løbe 4-5 km ca. 30 min i stræk.

Held og lykke med det.
13 år1. januar 2011 kl. 10:24
Jeg kender flere der er begyndt via Iforms 5km program. Det starter helt fra bunden med små intervaller med løb. Faktisk kan du godt begynde med det også selvom der stadig er sne og is. Bare man er lidt forsigtig. Held og lykke med projektet!
13 år1. januar 2011 kl. 12:12
Jeg har været med i et minieksperiment hvor vi skulle træne i 1O uger og jeg valgte at bruge I forms løbeprogram. På de 1O uger forbedrede jeg min kondition med 2O% så jeg vil klart anbefale at bruge deres program.....
13 år2. januar 2011 kl. 21:04
Hej Tina,
Vil blot ønske dig held og lykke med løbet.
Jeg begyndte 1. september sidste år . og havde aldrig løbet eller dyrket anden motion. Jeg har løbet på løbebånd i fitness-center og startede med skiftevis løb og gang i korte korte intervaller - og så langsomt længere og længere. Nu løber jeg 6-8 km. pr gang uden pauser. Jeg har ikke fulgt et bestemt program for intervallerne - men bare hver gang sat lidt ekstra pres på, enten i tempo eller længde alt efter hvad jeg havde lyst til.
Vi sluttede 2010 med at hele familien deltog i spartas nytårsløb, hvor jeg løb 5 km. Tiden var ikke prangende - det var også vildt glat, men jeg havde overskud hele vejen rundt og kunne virkelig føle, at de mange timer på løbebånd har båret frugt. Fed oplevelse. Vi skal her i efteråret deltage i andre løb og planen er at løbe 10 km næste gang.
Så kridt skoene - og god tur :-))
13 år4. januar 2011 kl. 11:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });