Skridttæller - Skridt i hverdagen
Du læser en tråd i debat > motionveile
re: Skridttæller - Skridt i hverdagen
Mener at der var en artikel i I form om at man brugte en del flere kalorier hvis man stod op ved sit skrivebord, og generelt passede på med ikke at sidde stille for længe ad gangen.
Så man skulle f.eks. rejse sig op, hver gang man fik en e-mail og så sætte sig ved den næste (eller hvad der nu kan trigge een)
Jeg har altid praktiseret at stille min bil længst væk på parkeringsspladsen. Du kunne måske sætte din cykel en kilometer fra skolen, så går du da 1000-1200 hver vej, uden at alt for meget tid på det.
Man skulle i øvrigt også forbrænde mere hvis man sidder på en bold istedet for en stol, men det tæller jo så ikke på skridttællere :-)
Jeg ville se stort på skridttælleren og bare få så meget bevægelse som muligt i løbet af dagen...
Så man skulle f.eks. rejse sig op, hver gang man fik en e-mail og så sætte sig ved den næste (eller hvad der nu kan trigge een)
Jeg har altid praktiseret at stille min bil længst væk på parkeringsspladsen. Du kunne måske sætte din cykel en kilometer fra skolen, så går du da 1000-1200 hver vej, uden at alt for meget tid på det.
Man skulle i øvrigt også forbrænde mere hvis man sidder på en bold istedet for en stol, men det tæller jo så ikke på skridttællere :-)
Jeg ville se stort på skridttælleren og bare få så meget bevægelse som muligt i løbet af dagen...
13 år17. december 2010 kl. 13:29
Xanita
Jeg mener ikke min skridttæller tæller når jeg cykler. Den mærker de "stød" det giver når man træder ned med benene. Hvis jeg f.eks. står og løfter benene ligeså stille op og ned, så tæller den ikke noget, men går jeg på stedet tæller den. På cyklen kan det selvfølgelig godt være den tæller en lille smule ved nogle specielle bevægelser, men den tæller jo i hvert fald ikke rigtige skridt.
Du kan jo også overveje at omregne din cykeltid til antal skridt - det afhænger lidt af hvordan ruten er (går det opad, nedad?) og hvor hurtigt du cykler. På følgende link nævnes det f.eks. at 1 minut rask cykeltur svarer til 100 skridt: dr.dk
Og jeg har også sat mig det mål med 5000 skridt som en start, jeg har dog ikke regnet mine cykelture med i det endnu - indtil videre svinger det ret meget hvor meget det bliver til, har også rimeligt stillesiddende arbejde.
Du kan jo også overveje at omregne din cykeltid til antal skridt - det afhænger lidt af hvordan ruten er (går det opad, nedad?) og hvor hurtigt du cykler. På følgende link nævnes det f.eks. at 1 minut rask cykeltur svarer til 100 skridt: dr.dk
Og jeg har også sat mig det mål med 5000 skridt som en start, jeg har dog ikke regnet mine cykelture med i det endnu - indtil videre svinger det ret meget hvor meget det bliver til, har også rimeligt stillesiddende arbejde.
13 år27. december 2010 kl. 23:26
Ablanu
Hej igen. Undskyld det sene svar, har ikke været særlig madital-aktiv i ferien ;)
veile - Jeg står faktisk ofte op ved mit skrivebord (længere tid i træk), op til halvdelen af tiden, faktisk. Jeg får få mails, og hvis jeg tager den pr. msn skal jeg jo op og ned hele tiden, men idéen er god nok ;)
Jeg har kun omkring 1½ km til skole, og jeg har også overvejet at gå, men har simpelthen ikke tid til det - desværre.
Xanita - Betyder det, at det tæller som skridt, hvis bare skridttælleren tæller? Så jeg godt kan gå på stedet? Der må trods alt være tidspunkter hvor det ikke tæller med? Jeg plejer ikke at tælle cykelturen med, må jeg indrømme. Normalt er det alligevel kun omkring et kvarter i alt (+ hvis jeg skal noget i fritiden), men pga mange lyskryds kommer jeg kun ordentligt op i fart få minutter i alt.
Jeg tror alligevel, at jeg vil kigge på linket (og resten af hadetgodt om motion), tak for det!
Har andre idéer? Og også mht. om 'gå på stedet' tæller? :)
veile - Jeg står faktisk ofte op ved mit skrivebord (længere tid i træk), op til halvdelen af tiden, faktisk. Jeg får få mails, og hvis jeg tager den pr. msn skal jeg jo op og ned hele tiden, men idéen er god nok ;)
Jeg har kun omkring 1½ km til skole, og jeg har også overvejet at gå, men har simpelthen ikke tid til det - desværre.
Xanita - Betyder det, at det tæller som skridt, hvis bare skridttælleren tæller? Så jeg godt kan gå på stedet? Der må trods alt være tidspunkter hvor det ikke tæller med? Jeg plejer ikke at tælle cykelturen med, må jeg indrømme. Normalt er det alligevel kun omkring et kvarter i alt (+ hvis jeg skal noget i fritiden), men pga mange lyskryds kommer jeg kun ordentligt op i fart få minutter i alt.
Jeg tror alligevel, at jeg vil kigge på linket (og resten af hadetgodt om motion), tak for det!
Har andre idéer? Og også mht. om 'gå på stedet' tæller? :)
13 år7. januar 2011 kl. 09:01
Xanita
Jeg vil da helt sikker mene at skridt på stedet tæller med. Det kan måske diskuteres om det forbrænder ligeså mange kcal som at gå "rigtigt", det har jeg ingen viden om, men altså bare det at du bevæger dine ben er jo med til at forbrænde kcal. :-) Jeg synes også Ha' det godt var et rigtigt godt "program", det handlede netop om at få mere motion ind i hverdagen, bl.a. det med de 10.000 skridt, og det var sjovt at se den familie der var med i programmet og hvordan de ligefrem konkurrede om at få skridt nok, og så hvordan de fik det bedre med sig selv og som en familie. En lille solstråle historie - det kunne dog være spændende at få at vide hvordan det går med dem nu ;-)
Jeg er gået på arbejde et par dage i denne uge pga. jeg simpelthen ikke turde cykle med alt det is. Derfor er min tæller røget op på 15.000 skridt de dage. Men jeg har også været træt ;-) Dyrker ikke rigtigt noget motion ud over mine normale cykleture.
En aften gik jeg frem og tilbage i soveværelset mens jeg læste i en bog, bare for at komme op på mine 5000 skridt *G*
Men altså, jeg har ingen konkret viden om hvor meget gå på stedet tæller, ved bare min skridttæller tæller det med ;-)
Jeg er gået på arbejde et par dage i denne uge pga. jeg simpelthen ikke turde cykle med alt det is. Derfor er min tæller røget op på 15.000 skridt de dage. Men jeg har også været træt ;-) Dyrker ikke rigtigt noget motion ud over mine normale cykleture.
En aften gik jeg frem og tilbage i soveværelset mens jeg læste i en bog, bare for at komme op på mine 5000 skridt *G*
Men altså, jeg har ingen konkret viden om hvor meget gå på stedet tæller, ved bare min skridttæller tæller det med ;-)
13 år8. januar 2011 kl. 00:17
Ablanu
Har set programmet, og der har været en 'opfølger' hvor det viste sig, at de stadig brugte skridttælleren :)
Mit problem er jo bare, at jeg som sagt har nok at lave ellers, og det er svært at få motionen med..
Jeg tror jeg (indtil videre) vælger at sige, at det tæller, men hvis nogen 'ved' noget, så sig endeligt til ;)
Jeg plejer at stå og hulahoppe lidt, når jeg læser (til tider), det er vel også en start?:)
Mit problem er jo bare, at jeg som sagt har nok at lave ellers, og det er svært at få motionen med..
Jeg tror jeg (indtil videre) vælger at sige, at det tæller, men hvis nogen 'ved' noget, så sig endeligt til ;)
Jeg plejer at stå og hulahoppe lidt, når jeg læser (til tider), det er vel også en start?:)
13 år13. januar 2011 kl. 10:01
bruger slettet
Nogen der ved hvor mange skridt man tager når man går 1km? Er det dét veile mener med 1000-1200 pr vej?
Jeg er nemlig ikke den lykkelige indehaver af en skridttæller(endnu), men hvis jeg fx ved at jeg har gået 5km en dag, så ville det jo være en nem måde at regne ud hvor mange skridt jeg har gået og hvad jeg mangler :)
Jeg er nemlig ikke den lykkelige indehaver af en skridttæller(endnu), men hvis jeg fx ved at jeg har gået 5km en dag, så ville det jo være en nem måde at regne ud hvor mange skridt jeg har gået og hvad jeg mangler :)
13 år28. januar 2011 kl. 13:50
bruger slettet
Tilføjelsesspørgsmål: Tæller skridtene mere hvis man løber? Så kommer man jo meget hurtigere frem med færre skridt, men man må jo alligevel forbrænde mere?
13 år28. januar 2011 kl. 13:51
Ablanu
xX - Hvis du prøver at måle hvor langt du går på f.eks. 10 skridt, kan du vha. det regne ud, hvor mange skridt du går på en km ;)
Og jeg vil i den grad mene, at løb tæller.. Men så bliver km-tallene jo nogle andre, da man ofte tager længere skridt, når man løber..
Og jeg vil i den grad mene, at løb tæller.. Men så bliver km-tallene jo nogle andre, da man ofte tager længere skridt, når man løber..
13 år18. februar 2011 kl. 14:03
Men i hvert fald! Jeg vil gerne op på mindst 5000 skridt om dagen (jeg ved det ikke er nok, men jeg mangler metoder, så sætter jeg målet højere senere), men jeg ved ikke helt hvordan og hvorledes.. I weekenderne går jeg til tider ture, men i hverdagen er det svært at få skridt ind, har nogen nogle idéer? Jeg har overvejet noget med at gå til/fra skole, men det betyder, at jeg skal tidligere op og kommer senere hjem = mindre tid til lektier. Jeg kan stå ved bordet (hæve-sænke) og lave lektier, og har overvejet: Er der nogen der ved om det tæller at 'gå på stedet'? Jeg ved, min skridttæller tæller skridt, men det gør den jo også når jeg f.eks. cykler..
Hvis det tæller at gå på stedet, er det ikke et problem mere (jeg bruger trods alt omkring fire timer ved computeren, når jeg kommer hjem), hvis det ikke gør, hvordan klarer jeg det så?