#2 af gtfh (slettet)
"Ommøblering" af kroppen :)
Du læser en tråd i debat > motiongtfh (slettet)
re: "Ommøblering" af kroppen :)
Du kan desværre ikke lave øvelser der fjerne fedtet på bestemte dele af kroppen, så at punktslante fedtet væk fra f. eks. armene er en umulighed.
Hvis problemet er som jeg læser det, at der stadig er lidt drilsk fedt tilbage, så er der ingen vej udenom at tabe dig lidt mere.
At lidt muskelmasse så vil få problemområderne til at fremstå mindre problematiske, er så noget helt andet.
Armens bagside: armstrækkere (gerne fra knæ).
Lying triceps extensions: exrx.net
Når man har trænet den ene bevægeretning, bør man også træne den anden, så lidt simpel bicepcurl oven i hatten vil være fornuftigt.
Mave: bliv ved - den nedre del af maven driller altid. Husk at spænde bækkenbunden og suge navlen ind mens du laver maveøvelser. Suppler evt med planken:
youtube.com
Igen husk de muskler der arbejder modsat, så lidt for lænden vil være fornuftigt.
exrx.net
eller
exrx.net
Lår og baller:
Lunges : exrx.net
og
bulgarian split squat aka single leg split squat: exrx.net
(begge øvelser rammer også lårets bagside)
Fortsæt endelig med cykling og step.
Hvis problemet er som jeg læser det, at der stadig er lidt drilsk fedt tilbage, så er der ingen vej udenom at tabe dig lidt mere.
At lidt muskelmasse så vil få problemområderne til at fremstå mindre problematiske, er så noget helt andet.
Armens bagside: armstrækkere (gerne fra knæ).
Lying triceps extensions: exrx.net
Når man har trænet den ene bevægeretning, bør man også træne den anden, så lidt simpel bicepcurl oven i hatten vil være fornuftigt.
Mave: bliv ved - den nedre del af maven driller altid. Husk at spænde bækkenbunden og suge navlen ind mens du laver maveøvelser. Suppler evt med planken:
youtube.com
Igen husk de muskler der arbejder modsat, så lidt for lænden vil være fornuftigt.
exrx.net
eller
exrx.net
Lår og baller:
Lunges : exrx.net
og
bulgarian split squat aka single leg split squat: exrx.net
(begge øvelser rammer også lårets bagside)
Fortsæt endelig med cykling og step.
13 år30. november 2010 kl. 19:44
Tanjaknoth (slettet)
re: "Ommøblering" af kroppen :)
Hej Zilenca - jeg vil give gtfh ret... der er ikke nogen vej uden om end at tabe dig ved at fortsætte med at spise sundt og sørge for at få færre kcal end kroppen bruger på en dag.. når du taber dig, gør du det jævnt over hele kroppen, derfor vil de steder hvor der har været mest fedt også være de steder der "forsvinder" sidst... motionen er godt til at stramme op og forøge muskelmasse, som jo også er medvirkende til fedtforbrænding... sørg for at få godt med protein i form af kød som kylling, kalkun, æg, fisk men også bønner, surmælksprodukter (de fedtfattige) hytteost osv som indeholder meget protein.. det medvirker til at kroppen ikke tærer for meget på egne protein depoter (musklerne) og i stedet hopper på fedt og glycogen depoterne i stedet for.. en god anbefaling er at holde sig fra sukker generelt - for så er der stort set ikke andre muligheder end at forbrænde fedt, når du træner eller "giver kroppen mindre, end den bruger" husk at få sunde olier i form af fed fisk, nødder, mandler, koldpressede olier, avocado osv.. ikke overdrive men du skal have noget hver dag, det hjælper underligt nok på kroppens evne til at forbrænde fedt.. så helt fedtforskrækket må man ikke være - men fedt fra kød - animalsk fedt er ikke godt i større mængder...
Husk også at træne din ryg - det er der mange der glemmer, når de fokusere på "problem områderne"
held og lykke med dit projekt..
varme hilsner
Tanja
Husk også at træne din ryg - det er der mange der glemmer, når de fokusere på "problem områderne"
held og lykke med dit projekt..
varme hilsner
Tanja
13 år3. december 2010 kl. 09:21
Men! Selvom vægten er ved at være pænt nede, så mangler jeg nogle gode erfaringer til øvelser som kan møblerer min krop lidt om:
Armene, ja gider ikke den der tendens til mormor arme, har et par vægte jeg bruger - nogle der har gode råd til løft eller andre metoder der kan hjælpe til at formindske arm-fedtet?
Hagen - er stadig lidt buttet under hagen, nogle gode øvelser der evt. kan formindre dette?
Den nederste del af maven - Laver normale maveøvelser og det har hjulpet på det øverste stykke mave, men den nederste del buler stadig lidt for meget - nogle gode råd til øvelser her?
Vil gerne have strammere lår/røv, og søger råd udover at jeg cykler og stepper
Pt. Skal det helst være øvelser jeg kan lave hjemme, da jeg af forskellige grunde ikke går i træningscenter.
Så håber nogle har erfaringer eller generelt bare ved hvad der er godt for mig