Motion foran tv'et

Du læser en tråd i debat > motion

Motion foran tv'et
I teorien skal jeg gerne se TV-avisen en gang om dagen, men det bliver hurtigt kedeligt for mig.. Da jeg gerne vil tabe mig, få pænere figur og bedre kondi, ville det jo være smart at dyrke lidt motion imens.
Jeg har pt. prøvet med sjipning og hulahop, hvilket egentligt passer mig fint. Det skal helst ikke være mere 'bevægende' end sjipning, da det bliver svært at holde øje med tv'et imens..
Er der nogen der har nogle (andre) gode idéer til lidt bevægelse imens tv'et kører? Og ikke for dyrt :)
14 år8. november 2010 kl. 11:03
re: Motion foran tv'et
hvis du har plads ka du købe en ny, eller brugt motions cykel. det fungere godt foran tvet:)
14 år8. november 2010 kl. 12:34
Armbøjninger, mavebøjninger, både skrå og lige mave muskler.. "planken" du står vandret på gulvet med tæerne og fodballerne solidt plantet i gulvet, du støtter på underarme og albuer - husk at spænde op i kroppen så du står som en pæl.. hold den så længe du kan.. pas på ikke at sveje i lænden mens du gør det..
14 år9. november 2010 kl. 20:32
du kan også købe en lille billig stepmaskine til omkring 350 i bilka, har selv en og de er super og så får man da lavet lidt mens man alligevel ser tv :-)
14 år10. november 2010 kl. 00:54
En motionscykel fylder for meget og er for dyr, er jeg bange for.. Div. bøjninger lyder som en fin idé, men det kan man vel ikke blive ved med? En stepmaskine er også en ok idé, på trods af, at jeg ikke synes 350 er en billig pris - jeg er trods alt studerende ;)
Er der andre der har nogle forslag?:)
14 år11. november 2010 kl. 09:05
som studerende har du helt sikkert nogle gode tykke bøger fra sidste semester - værsgo: et stk gratis stepbænk ;0) Jeg ved godt det ikke er helt det samme som en stepmaskine, men de stakkels lårbasser kan nu godt mærke det alligvel.
Mavebøjninger og anden styrketræning kan gøres lidt mere effektiv med lidt vægte. Her kan du enten bruge et håndvægtssæt beregnet til formålet, eller bruge fyldte vandflasker. Der findes også en del øvelser, som kan gøres mere effektive med brug af elastik, her vil jeg dog ikke anbefale den gratis løsning med at binde husholdningselastikker sammen ;0)
14 år11. november 2010 kl. 10:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });