#2 af Fluffy82
Løbe udendørs efterår/vinter
Du læser en tråd i debat > motionFluffy82
re: Løbe udendørs efterår/vinter
Jeg kender det kun alt for godt. Jeg får som regel ikke decideret kvalme, men jeg prøver at hoste mine lunger op 1-2 timer efter en løbetur i koldt vejr. Jeg har desværre ikke rigtig nogen løsning, jeg har prøvet lidt med at have noget stof for underansigtet i håb om at varme luften lidt om, men det bliver lynhurtigt vådt og ubehagelige pga kondens.
Så, ja.... kom med jeres tricks, ellers er løbesæsonen vist endegyldigt slut for mig :0(
Så, ja.... kom med jeres tricks, ellers er løbesæsonen vist endegyldigt slut for mig :0(
14 år18. oktober 2010 kl. 17:16
annethorsen (slettet)
Jeg har løbet gennem mange år og har haft nybegynder hold i en løbeklub. Jeg har erfaring med at det hjælper hvis du sætter farten MEGET ned og feks går 30 sek med jævne mellemrum under din løbetur. Ondt i luftvejene og måske smagen af metal i munden er typisk hvs du giver dig for meget før du egentlig har konditionen helt med dig. Håber det kan hjælpe dig.
14 år18. oktober 2010 kl. 17:27
bruger slettet
Kender det også, var ude i går og løbe 10km i kulden, og jeg som ellers elsker at løbe, følte det som ren tortur, det var enten for vamt, for koldt, blæste, tøjet generede, kulden gjorde ondt i halsen, jeg fik ondt i hoved og ører, blev svimmel af varme/kuldeforandringen og følte mig så smadret da jeg kom hjem at bare tanken om at gentage det kunne få mig til at tude xD
DET vil jeg simpelthen ikke byde mig selv, fitness-centeret er min ven i en sådan situationen. Desværre er jeg i Jylland hos min mors kæreste indtil søndag og der kan jeg jo ikke komme til fitness og jeg er afhængig af min motion, så bare det ikke at træne idag har været en kamp for mig. Nu må vi se om jeg bliver nødt til at udholde endnu en løbetur i morgen, men så bliver det kun 7km. Puha... Glæder mig til at sommeren kommer igen :-(
Hvis nogen har idéer til hvordan man kan gøre de udendørs løbeture mere udholdelige så er jeg også MEGET interesseret. Ellers er mit eneste råd fitnesscentre.
DET vil jeg simpelthen ikke byde mig selv, fitness-centeret er min ven i en sådan situationen. Desværre er jeg i Jylland hos min mors kæreste indtil søndag og der kan jeg jo ikke komme til fitness og jeg er afhængig af min motion, så bare det ikke at træne idag har været en kamp for mig. Nu må vi se om jeg bliver nødt til at udholde endnu en løbetur i morgen, men så bliver det kun 7km. Puha... Glæder mig til at sommeren kommer igen :-(
Hvis nogen har idéer til hvordan man kan gøre de udendørs løbeture mere udholdelige så er jeg også MEGET interesseret. Ellers er mit eneste råd fitnesscentre.
14 år20. oktober 2010 kl. 23:32
TinaR (slettet)
Jeg har også valgt at trække indendørs - løber dog ikke, men cykler.
Nu er raceren sat i vinterhi og jeg er i stedet ved at slide spinningcyklerne i centret op ;O)
Jeg får ondt i halsen og i panden når det er koldt under træning og jeg er også flere timer om at slippe af med ubehaget - det orker jeg bare ikke.
Nu er raceren sat i vinterhi og jeg er i stedet ved at slide spinningcyklerne i centret op ;O)
Jeg får ondt i halsen og i panden når det er koldt under træning og jeg er også flere timer om at slippe af med ubehaget - det orker jeg bare ikke.
14 år22. oktober 2010 kl. 20:19
Sannew (slettet)
Det er sjovt, hvor forskelligt man reagerer. Jeg har ikke noget mod at løbe ude - bare det ikke regner, eller der er alt for meget modvind.
Har I prøvet uldundertøj? Altså sådan noget langbenet, langærmet noget? Det, synes jeg, gør underværker :-)
Har I prøvet uldundertøj? Altså sådan noget langbenet, langærmet noget? Det, synes jeg, gør underværker :-)
14 år9. november 2010 kl. 13:37
shelle (slettet)
jeg kan også løbe ude hele året men på et løbebånd går jeg fuldstændig død.....
14 år9. november 2010 kl. 14:00
Er der nogen som har oplevet det samme, eller nogen som ved hvad man kan gøre ved dette?
Jeg synes det er super motiverende at løbe udendørs, og jeg VED at jeg ikke kommer afsted hvis jeg skal i træningscenter for at løbe.
Jeg har ikke astma eller problemer med vejrtrækning...selvfølgelig er kondien ikke i top, men problemet opstår selv inden jeg bliver forpustet!