gå eller cykle?

Du læser en tråd i debat > motion

gå eller cykle?
jeg har tænkt lidt over hvor vidt man forbrænder mere fedt af at gå ind af at cykle? jeg kan huske for nogle år siden det var helt oppe at man skulle gå gå gå!
jeg cykler normalt til og fra arbejde hverdag samt løb og styrke træning et par gange om ugen, men her på det sidste er jeg begyndt at gå en lang tur om aftenen, en time til halvanden mit spørgsmål er så bare om jeg ville forbrændere mere fedt af en cykel tur på en halv til en hel time??? nogle der kan hjælpe?
vh
14 år30. september 2010 kl. 09:33
re: gå eller cykle
At gaa forbraender mere end at cykle over samme distance. Men du kan jo komme laengere paa samme tid paa en cykel :)

iform.dk

Leg lidt med den her planner, den er super. Husk at indtaste vaegt og type nederst. Du kan opmaale din cykelrute og se hvor meget du forbraender, samme med gaarute, og saa kan du jo proeve at skifte mellem typerne. Den er ikke super praecis men giver dig en ide.
14 år30. september 2010 kl. 10:05
re: gå eller cykle
Efter min mening, saa er det godt at variere saa meget som muligt. Saa hvis du nyder at gaa, og gar rask gang, saa bliv ved med det, det faar jo allerede en del cykling ind.
14 år30. september 2010 kl. 10:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });