Hvad noterer I andre?

Du læser en tråd i debat > motion

Hvad noterer I andre?
Sidder her og griner for mig selv. Jeg har lige løbet listen igennem mht. motion, til stor morskab for min kæreste og jeg selv. Hold da op, hvor står der da de sjoveste ting. Jeg må indrømme at jeg nu altså kun noterer det jeg anser som reel motion ned, men nærmest alt kan jo noteres. Og jeg skriver altså ikke ned hver gang jeg har været ude og tisse, hængt vasketøj op eller talt stående i telefon. Prøvede dog at notere dagens bagning af boller - hold da op - det gav da over 100 forbrændte kcal! Men for pokker - man kan da ikke notere ALT... Eller hvad??? Nå, jeg må løbe - skal lige ind og notere at ud over at jeg LØB listen igennem, har jeg også brugt 5 min på at skrive det her... ;O)
14 år20. september 2010 kl. 00:12
re: Hvad noterer I andre?
Hehe, det har jeg ikke kigget igennem, men det lyder morsomt :)

Jg skriver også kun det ind som jeg regner for motion, altså spinning, løb, styrketræning osv.
14 år20. september 2010 kl. 10:34
Jeg kan især ikke stå for: "Politi, foretage anholdelse (stående) (4)" ... men der er mange gode imellem ;0)
14 år20. september 2010 kl. 13:23
Jeg skriver normalt også kun motion ind (eks den daglige cykeltur, en rigtig gåtur, løb, svømning mm)
Men med alle de her dagligdags småting burde man faktisk kunne indtaste alt hvad man foretager sig på en typisk dag og se om det stemmer overens med den faste aktivitetsfaktor, som man opgiver i profilen.
14 år20. september 2010 kl. 15:24
Jeg må indrømme at jeg noterer husligt arbejde hvis det f.eks. er støvsugning. Hvis man har støvsuget 2 timer, i et hus der er 1200x2 kvadratmeter (overetage) så har man sparet nogle kalorier.

Ellers noterer jeg da bestemt også kun hvis jeg har løbet eller styrketrænet osv.
14 år21. september 2010 kl. 17:40
Jeg har gemt to typer dage (hjemmedag og dag på studie) som jeg har bygget op med de elementer der er i motionslisten. Reel motion ud over det noterer jeg også. Det skulle give en rimelig præcis kalorieforbrænding.
14 år2. oktober 2010 kl. 22:35
Når man skal indtaste hvad man har lavet i løbet af dagen får man et mere præcis resultat nu mere man noterer. Helst skal man gøre rede for alle 24 timer. Dette tager dog tid og kan virke lidt overskueligt.

Dog er det VIGTIGSTE at man får noteret sin søvn.

Hvis i har lagt mærke til det står der et tal i parentes bagved aktiviteten dette er en aktivitets faktor. Grunden til at søvn er vigtigt at notere er fordi den har en aktivitets faktor på 0,9 og altså en negativ indvirkning på ens kalorie forbrug. Det kan hurtigt betyde 200-300 kalorier færre om dagen.
14 år12. oktober 2010 kl. 15:42
Ida_h:
øh lige et spørgsmål.... når du siger negativ aktivitetsniveau, mener du så dermed at man tager på mens man sover? for det giver jo ingen mening???! kroppen arbejder trods alt selvom man sover?!
13 år7. januar 2011 kl. 21:15
jeg noterer alt det almindelige (løb, cykling og andet godt) men hvis noget tager mere end 20 min og det ikke er noget jeg laver i løbet af en almindelig hverdag kan jeg godt finde på at taste det ind
13 år9. februar 2011 kl. 20:48
Det er faktisk rigtigt - jeg havde ikke tastet mine 8 timers søvn ind men gjorde det lige, og vupti, så havde jeg forbrændt knap 200 kcal mindre end før, og mit fysiske aktivitetsniveau var nede under 1,6 - på trods af, at jeg både har trænet og vandret rundt hele dagen.

Jeg synes, jeg har hørt, at man forbrænder (mindst) lige så meget, når man sover, som når man bare sidder stille. Så hvordan pokker kan dét lade sig gøre??
13 år11. februar 2011 kl. 15:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });