Forbrændte kalorier?

Du læser en tråd i debat > motion

Forbrændte kalorier?
Hvad går i andre ud fra mht. forbrændte kalorier når i har trænet? Madital eller en anden beregning, pulsur eller noget tredje?

Fx har jeg gået en tur på en time madital siger forbrændt 190 kalorier iform siger 480 kalorier

Dyrket yogaen time madital siger forbrændt 150 kalorier iform siger 360 kalorier

Det er jo en kæmpe forskel, og jeg aner simpeltehn ikke hvad jeg skal gå ud fra?
14 år14. september 2010 kl. 10:08
re: Forbrændte kalorier?
Hej vira
Ja jeg er også lidt forvirret for i motionscenter siger maskiner et og mit pulsur siger noget andet, samt madital siger noget helt tredie så det kan være virkeligt svært at vide hvd der gæller. Jeg ser sådan på det at jeg jo har været i bevægelse og det altid bedre end hvis jeg havde siddet på min flade og ikke lavet noget. så hvor meget tja jeg har opdaget jeg taber altså af det og skønt for mig men jeg dyrker også 5-6 timers motion om ugen for at der begyndte at ske noget.

Håber det hjalp lidt oig gav inspiration til at blive ved med at bevæge dig knus Snoopie
14 år14. september 2010 kl. 12:20
Jeg kan ikke forstå at jeres pulsure og iform er uenige med madital, kan ikke forklare hvorfor der er forskel, men én ting er sikkert og det er at det er madital, der har ret. Man kan ikke forbrænde 480kcal på en times gåtur, 190 lyder meget realistisk derimod. Ligeledes mht. yogaen, så lyder 150kcal mere sandfærdigt end 360.

Ofte viser maskiner på fitnesscentre ikke helt korrekt, dog er der maskiner der beder én om at indtaste vægt, køn og alder så de kan udregne de forbrændte kalorier udfra det. Men ellers har de nogle standard-stats de går udfra, som jo ikke passer på alle :-)

Håber det hjalp lidt, god fornøjelse med træningen :-)
14 år14. september 2010 kl. 20:41
Silverchair jeg tror du har ret jeg tror heller ikke man kan forbrænde ret mange kalorier ved en gåtur og da slet ikke i nærheden af 500

Snoopie hvor stor forskel er der på dit pulsur og madital?

Det er nu heller ikke fordi det er specielt vigtigt hvad jeg lige har forbrændt mere nysgerrighed over at tallene kan være så forskellige, og så er det jo rart med en rettesnor ;-)
14 år15. september 2010 kl. 08:51
Nå jo og det der virkelig undrer mig er at iform ikke har styr på forbrændte kalorier, mit gæt ville have været at deres hjemmeside var et godt sted at finde oplysninger om hvad man kan forbrænde. Men deres tal er i hvert fald helt hen i vejret
14 år15. september 2010 kl. 08:55
Jeg vil tro at iform pleaser deres læsere ved at give dem nogle høje tal. Så sidder man med følelsen af at Ih, hvor er jeg god og har en succesoplevelse med deres blad.

Det kan kun være en bevist ond handling at lade en gåtur ende i små 500kcal for folk der påstår at være så godt inde i motionsstoffet at de tilader sig at udgive et blad om det.

De samme problem er der med de dersens 30.000kroners motionscykler med brede bedstemorsadler der står overalt i motionscentrene. De skyder også med overlæg (har jeg hørt (muligvis onssindet rygte)) alt for højt, således at folk ønsker at bruge dem
1 trods at ergonimien er himmelråbende elendig
2 folk tror at de kan sidde og læse iform imens de hyggetripper i pedalerne og alligevel forbrænde en hulens masse energi af.

Av, hvor får jeg lige luftet mine holdninger her - uhadada men verden er fyldt med fup og svindel og det ærgrer mig sådan at se hvor mange der lader sig forføre/spilder deres gode tid i motionscenteret.

At man så ikke kan stole på et dyrt pulsur som kan kodes individuelt er nok ovre i samme skuffe, men dog mere skuffende IMHO.

Der var en cykelkollega som engang fortalte at han har både Garmin og Polar. Alt efter hvilken pulsmåler han kører med, vil den samme tur kørt på samme måde udløse et næsten dobbelt så højt forbrug på det ene pulsur i forhold til det andet.

Og så er det jo fuldstændigt håbløst at regne med noget.
14 år15. september 2010 kl. 15:20
Du har som nok ret i det med at det er en bevidst handling, jeg ville bare gætte på at iforms læsere oftest ville være så meget inde i motion og kalorieafbrænding at de nemt kunne lugte lunten. men hvad ved jeg

Det er tilgengæld meget overraskede at to pulsure på den måde kan vise to vidt forskellige ting, så er det jo umuligt at få et korrekt billede
14 år16. september 2010 kl. 08:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });